המכון דחה את בקשתך לקבלת רישיון נהיגה? קיבלת את החלטת המכון הרפואי בה נרשם – אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה או אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה?
כל המידע על – " אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה " או "אי התאמה אישיותית" – אך אל ייאוש יש מה לעשות!
במאמר זה עורך דין תעבורה ערן עקראוי מסביר מה הם המונחים המעורפלים של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות או אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה, אשר נשלחים לנהגים לאחר בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
הישגים של משרדנו בוועדת ערר – תל השומר
אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה
הסיטואציה – אדם מבקש להוציא רישיון נהיגה על משאית או לרכב ציבורי או
לאחר שנשלח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים מ- רשות הרישוי,
לאחר הבדיקות במרב"ד הוא ממתין בסבלנות תקופה לא קצרה (גם ל- זימון למכון הרפואי)ולבסוף מקבל מכתב ממשרד הרישוי דואר בו רשום, כי הוא מוזמן לטיעון טענות (שימוע) במשרד הרישוי ואילו רישיונו מותלה (פסול) לכל הדרגות או לחלק מהדרגות מהסיבה של,
אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה או אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות.
לאדם אשר נקלע לסיטואציה אשר תיארתי עומדת האפשרות להגיש ערר, לוועדת הערר שבתל השומר, מנומק תוך 30 ימים מיום שיקבל את ההחלטה ממשרד הרישוי האומרת כי הוא אינו כשיר מחמת
מהסיבה לעיל, את הערר המנומק יש לשלוח בצירוף אגרה משולמת, לוועדת ערר אשר נמצאת בבית החולים תל השומר,
מדובר בוועדה רפואית מקצועית המורכבת מ 3 רופאים מומחים.
מה הבעיה עם ייצוג עצמי?
בפועל נהגים אשר נפסלים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מהסיבה של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה או אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה,
בהרבה מקרים משלמים את האגרה ושולחים אותה ( לעיתים גם לא למקום הנכון ) וזאת אפילו מבלי לכתוב ערר,
דרך אגב הכתובת הנכונה על פי האתר של משרד הבריאות למשלוח ערר בדואר רשום הוא נמצא בכתובת שבאתר >> ועדת ערר משרד הבריאות
ואז מגיע מועד הועדה והם מתייצבים בפני הועדה כאשר כל הסיפור בעניינם מסתיים בפחות מ- 5 דקות וכמה שעות של המתנה,
כאשר בסוף הועדה ולאחר שנעשו כל הטעויות האפשריות, הועדה מודיעה לנבדק כי תשובה בעינינו תישלח למשרד הרישוי תוך 30 ימים (ובחלק מהמקרים הנבדק מופנה לגורם בודק נטרלי ואז חוזר לוועדה בשנית).
הבעיה של רוב הנבדקים נעוצה בחוסר הבנה של ההליכים בוועדה ומונחים רפואיים/פסיכולוגים/ פסיכיאטרים וכד',
כך לא למשל לא מפרשים נכונה את המונח הכללי של, אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה או אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה
כמו כן העדר ידע בנוגע לזכויות בסיסיות של העורר לצלם את החומר הרפואי בעינינו מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת להכין את הגנתו בצורה נכונה.
יצא לי לא פעם לראות כי, כל ההבנה של הנבדק הייתה, כי הוא חושב שהוא נפסל על אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות,
כאשר בפועל מונח זה הוא מונח כללי למגוון בעיות ועל מנת לדעת במה מדובר יש להוציא את החומר מ- המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן לקרוא את הדו"חות של הפסיכולוג והפסיכיאטר וכמובן להבין "למה התכוון המשורר".
יש לזכור כי ועדה רפואית:
מדברת בשפה רפואית, כאשר טענות כגון: "אני בסדר אני לא ביצעתי עבירה של נהיגה בשכרות" או "אני לא סירבתי לבדיקת נהיגה בשכרות" או "דו"ח חגורת בטיחות", "לא נהגתי ב- מהירות מופרזת", "מתנכלים לי", ואפילו הכחשה או אי ידיעה של פרטים מעברו של הנבדק עלולים להביא לנזק ולתוצאה ההפוכה של דחיית הערר.
יש לציין ואת זה חשוב להדגיש כי, ועדת ערר מוסמכת גם לקחת את הרישיונות הקיימים.
איך עורך דין תעבורה המתמחה בתחום יכול לעזור ברגע שאקבל תשובה של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה?
לכן כאשר נהג מקבל תשובה של " אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה " או אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה
ממשרד הרישוי יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה בעל ניסיון בייצוג נהגים בוועדות רפואיות אשר יצלם עבור הלקוח את התיק מ- המרב"ד,
יכין עבור העורר קו הגנה מקצועי אשר יענה לכל הנקודות בהם נכשל העורר,
לדוג' אדם אשר במהלך בדיקתו במכון נבדק גם אצל פסיכולוג וגם אצל פסיכיאטר (נרקולוג),
כאשר במקרה זה יש לתקוף את שני ההחלטות, בערר עצמו וכן הכנות מיוחדות אשר יתבצעו לפני הועדה.
למשרדנו יצא לראות מקרים של טעות בבדיקה במרב"ד כגון יחוס לאדם עבירה של הפקרה (פגע וברח),
כאשר בפועל העבירה אשר יוחסה לנבדק היא עזיבת מקום תאונה (עבירה קלה יותר).
או למשל אדם אשר הוגש נגדו כתב אישום בגין תאונת דרכים, אולם כתב האישום מייחס לו עבירה קלה יותר.
כמו הדוגמה למעלה ישנם דוגמאות רבות ולא רק במקרים של תאונות דרכים וכל מקרה ישנה התייחסות שונה, והכנת קו הגנה שונה.
לכן התייעצות עם עו"ד לתעבורה אשר מייצג בוועדת ערר חשובה ביותר והיא בעצם המפתח להצלחה!
אין ספק כי אדם יכול לחסוך ולייצג את עצמו, הרי החוק לא מחייב את העורר להיות מיוצג, אבל הבעיה במצב זה היא שאותו אדם ב 97 אחוזים מהמקים אינו יודע בכלל על מה הוא נפסל ואם איננו יודע על מה הוא נפסל, אז איך יתגונן.
שאלות ותשובות נפוצות על וועדת ערר:
ערעור על ההחלטה של המכון הרפואי יעשה תוך 30 ימים מרגע שהודיעה רשות הרישוי לנבדק כי הוא נפסל, בשל אי התאמה אישיותית או אי עמידה בדרישות בטיחות לנהיגה בטוחה.
לא ניתן לחייג לוועדת ערר ועל מנת לפנות אליהם יש צורך להתכתב במייל.
התשובה מועדת ערר תשלח למשרד הרישוי תוך 30 יום, לאחר הועדה.
לעיתים נדירות הועדה נותנת תשובה גם במקום.
הזמן המקובל להמתנה לזימון לוועדה הוא עד 3 חודשים המתנה.
התשובה היא כן ואפילו רצוי להיות מיוצג, שכן מדובר בוועדה מקצועית הדנה בעניינים רפואיים / פסיכולוגיים, על כן יש צורך בהבנה של התחום, כמו כן על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה יש להוציא את התיק הרפואי מהמרב"ד ולהכין קו הגנה ראוי.
סיכום: אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה:
כפי שראינו במאמר אם משרד הרישוי התלה את הרישיון שלכם בגין אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה, אין מדובר בסוף פסוק ויש לכם אפשרות להגיש ערר לוועדת ערר אשר בתל השומר,
אולם יש לזכור כי מדובר בוועדה מקצועית אשר אליה יש להביא נימוקים מקצועיים כלומר רפואיים להבין את המטרייה ולדעת כיצד להתמודד עם הנתונים כאשר,
טענות מסוג "אני בסדר" או "אין לי בעיות פסיכולוגיות או נפשיות", אינם מספיקות ולכן יש להתכונן לוועדה מבחינת ראיות מקצועיות כגון חוות דעת פרטית אצל מומחה ועוד ועוד.
משרדנו עוסק למעלה מעשור בענייני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומשרדנו עזר לאלפי נהגים להחזיר את רישיונם לאחר שנפסלו, ע"י המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מהנימוק של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה או אי התאמה אישיותית בוועדת הערר,
וכן הגשת ערעורים מנהליים לבית המשפט המחוזי על ועדת הערר, אשר הובילו להחזרת הרישיונות של המערערים.
בכל מקרה בטרם אנו ניגשים לוועדה ניתן לפנות עורך דין המכון הרפואי,
אשר תחום עיסוקו הוא המכון הרפואי וזאת על מנת להעלות את הסיכוי להחזרת רישיון הנהיגה המבוקש או זה שנילקח, הליווי של משרדנו הוא מהתחלה וכן לאורך כל הדרך.
אזהרה: מאמר זה, הנו מאמר אינפורמטיבי ואיננו ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה יש לפנות לעו"ד תעבורה / עורכי דין לתעבורה העוסק בתחום, ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.