בדיקת נקודות תעבורה – כמה נקודות יש לי

בדיקת נקודות תעבורה, כמה נקודות יש לי והאם אני בסכנת שלילה. במאמר זה נסביר ונפרט כיצד ניתן לבדוק מצב נקודות, נראה מהן הדרכים לבירור מצב הניקוד, כיצד נקודות אלו נספרות ועוד. 

בדיקת נקודות תעבורה  - עו

בטרם נציין ונסביר כיצד ניתן לבדוק את מצב הנקודות שלכם יש תחילה להבין כיצד  שיטת הניקוד בעבירות תעבורה עובדת. שיטת הניקוד אשר מנוהלת על ידי משרד הרישוי מטרתה לעקוב אחרי נהגים המבצעים עבירות תעבורה ולהשית נגדם סנקציות שונות הנראות אמצעי תיקון.

נהג אשר כלל אינו מבצע עבירות תעבורה אינו אמור לחשוש משיטה זו שכן ללא צבירת נקודות לא תופעל נגדו שיטת הניקוד. יחד עם זאת, נהג אשר מבצע עבירות תעבורה גם אם לא מדובר בעבירות רבות מוכרח לבדוק את מצבו המשפטי ביחס לניקוד שצבר על מנת שידע מה צפוי לו וכיצד עליו להתכונן.

מהן אותן נקודות ולמה הן משמשות?

לצד רוב עבירות התנועה בישראל ישנן נקודות משרד הרישוי המתווספות לעבירה. כך למשל, נהג אשר דיבר בטלפון הסלולרי בעת נהיגה ירשם לו הודעת תשלום קנס על סך 1,500 ₪ וכן 8 נקודות חובה. נהג אשר ביצע עבירה של נהיגה בכיוון ההפוך בכביש חד-סטרי יקבל דו"ח כספי על סך 500 ש"ח וכן 6 נקודות.

יש לציין כי רוב המוחלט של עבירות התעבורה מסוג הזמנה לדין תגרורנה ניקוד חובה של 10 נקודות (לדוגמה אי ציות לתמרור 303) מעבר לעונשים אחרים אשר עלול בית המשפט להטיל על הנהג כגון פסילת רישיון נהיגה בפועל וכן עונשים אחרים.

נהגים רבים שואלים מדוע עליהם להיענש פעמיים, ככל ובית המשפט העניש אותם מדוע גם משרד הרישוי עושה זאת ומפעיל נגדם את שיטת הניקוד. משרד הרישוי בשונה מבית המשפט אינו ערכאה שיפוטית הדנה את הנהג אלא ערכאה מנהלית אשר פועלת בהתאם לחוק ומטילה את עונשיה על נהגים אשר הורשעו בעבירות. ככל והנהג לא יורשע בעבירה הכוללת ניקוד משרד הרישוי לא יפעיל נגדו משרד הרישוי את שיטת הניקוד.

אמצעי התיקון של משרד הרישוי לנהג שצבר נקודות

נהג אשר צבר 12 נקודות תוך פחות משנתיים יוזמן לקורס בסיסי.
נהג אשר צבר 24 נקודות יוזמן לקורס מתקדם ייעודי.

• יש לציין כי החל מצבירת 22 נקודות תקופת הצבירה תהיה 4 שנים ולא שנתיים כפי שנהוג לחשוב.
• נהג אשר יצבור 36 נקודות בתוך 4 שנים או שנתיים רישיון הנהיגה שלו יפסל למשך 3 חודשים.
•נהג אשר יצבור 72 נקודות רישיונו יפסל למשך 9 חודשים ובתום תקופת הפסילה רישיון הנהיגה יחזור אליו רק אם יעמוד במבדקים של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לרבות ביצוע מבחן תאוריה וטסט.

יש לציין כי כל נהג חדש אשר יורשע בעבירת מהירות למשל (גם אם היא ללא ניקוד) או כל עבירה אחרת המופיעה בתוספת השלישית הוא יהיה צפוי להיות נהג חדש למשך שנתיים נוספות וכן יחויב בתאוריה. מסיבה זו, נהגים חדשים מומלץ להם לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה תיכף עם רישום הדו"ח על מנת שניתן יהיה להסביר להם מה צפוי להם וכיצד עליהם לפעול.

יש לשים לב כי קיים הבדל בין קורסים בגין צבירת ניקוד לבין קורס ריענון נהיגה, מוזמנים לקרוא מאמר – קורס ריענון נהיגה.

בדיקת נקודות תעבורה – איך ניתן לבדוק כמה נקודות יש לי?

על מנת לדעת כמה נקודות משרד הרישוי קיימות לנהג יש לבדוק זאת אל מול משרד הרישוי אך גם ניתן לעשות זאת באמצעות דרכים נוספות מקובלות. להלן האפשרויות לברר את מצב הנקודות.כמה נקודות יש לי -  עו

1. להזמין תור למשרד הרישוי ובמעמד הפגישה עם הפקיד לבקש ממנו תדפיס נקודות.
בדיקת נקודות תנועה - עו2. במוקד הטלפוני של משרד הרישוי מוקד טלפוני *5678, לאחר זיהוי קצר ישלח לנהג בדואר תדפיס הנקודות תוך 10 ימי עבודה.3. אתר משרד הרישוי כמו באופציה הקודמת נשלם 10 שקלים ומצב הניקוד ישלח בדואר – אתר משרד הרישוי.4. מכונות הרישיומט הפזורים בסניפי הסופר פארם, במקרה זה ניתן להוציא את תדפיס הנקודות במקום באמצעות כרטיס אשראי הרשום על שמו של הנהג. עלות הפעולה הינה 10 ש"ח לקבלת תדפיס נקודות.

האם ניתן לבטל נקודות של משרד הרישוי?

ביטול נקודות משרד הרישוי הוא דבר הדורש מיומנות וידע. לא תמיד ניתן לבטל נקודות אלו שכן לרוב צבירת הניקוד תעשה לאחר שהנהג הורשע בעבירה בגינה צבר את הנקודות. יחד עם זאת קיימים מצבים משפטיים שונים המאפשרים ביטול נקודות משרד הרישוי אך הדבר תלוי בבדיקת החומר הרלוונטי והערכת הסיכונים והסיכויים.

איך מבטלים ניקוד - עו

לדוגמה נהג אשר הבחין יום אחד כי לחובתו רשום דו"ח מצלמה אשר מעולם קודם לכן לא קיבל כל הודעה על דו"ח זה והוא אינו יודע על מה מדובר. מבדיקה שערך עורך הדין, התגלה כי אישור המסירה אשר לכאורה תיעד את מסירת הדו"ח לנהג פגום ואינו תקף מבחינה משפטית. במקרה זה, ניתן להגיש לבית משפט לתעבורה בקשה להארכת מועד להישפט ולאחר קבלת החלטה חיובית לעדכן את משרד הרישוי בעניין זה והניקוד ימחק.

כמו כן, במידה ולא עברו 90 ימים ממועד קבלת הדו"ח ניתן להגיש בקשה להישפט במטרה להוריד את הניקוד ולא להמתין להרשעתו האוטומטית של הנהג בביצוע העבירה מכוח זה שלא פעל במסגרת 90 הימים.

דרך נוספת לביטול נקודות משרד הרישוי היא בדיקת תקינות ההליך בתוך משרדי משרד הרישוי וחישוב תקופות הצבירה השונות. יש לציין כי בעניין זה קלושים הסיכויים לתקוף את החלטת משרד הרישוי שכן חישוב הצבירה נעשה באופן אוטומטי על ידי מחשב אשר לרוב אינו מבצע טעויות.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

מה קורה אם נהג לא ביצע את הקורס או אמצעי התיקון אשר הוטלו עליו ע"י משרד הרישוי?

במידה ונהג נדרש לעבור קורס בסיסי או קורס מתקדם או שניהם, רישיונו יותלה עד אשר לא יסיים את הקורסים בהצלחה. רישיון נהיגה מותלה דינו כרישיון נהיגה פסול. במידה וישנן שאלות בנושא זה ניתן לפנות למשרדנו.

יש לזכור כי אי תשלום הדו"ח או העדר טיפול מתאים במסגרת 90 הימים גורר באופן אוטומטי הרשעת הנהג בעבירה וצבירת הניקוד לחובתו.

לסיכום נושא בדיקת נקודות תעבורה:

במדינת ישראל מלבד בתי המשפט לתעבורה ומלבד משטרת ישראל קיים גוף נוסף אשר בסמכותו להתלות רישיון נהיגה והוא משרד הרישוי על פי שיטת הניקוד החדשה. ניתן לבדוק את מצב הנקודות באמצעות מספר דרכים שונות כמפורט לעייל אך לא תמיד ניתן יהיה להבין את הרשום בתדפיס.

לכן במקרה של צבירת נקודות, ניתן לפנות למשרדנו לצורך קבלת ייעוץ משפטי ובחינת המצב לאשורו לרבות הערכת הסיכויים לביטול הנקודות. למשרדנו ניסיון עשיר בהתמודדות עם פסילות משרד הרישוי וטיפול בנקודות ומחיקתן. במידה ואתם רגע לפני שלילת רישיון בשל ניקוד או קיבלת דו"ח עם ניקוד, הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לשם קבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות.

זכרו, נקודות משרד הרישוי לעיתים עלולות לפגוע בכם הרבה יותר מענישה אשר תוטל עליכם על ידי בית המשפט בגין עבירות התעבורה שביצעתם. על תקלו ראש בנקודות משרד הרישוי גם אם נראה לכן כי הן מועטות ואתם לעולם לא תקלעו לפתחו של משרד הרישוי לצורך תיקון רישיון הנהיגה שלכם. טפלו בנקודות אלו מוקדם ככל שניתן ויפה שעה אחת קודם.

ניתן ליצור עם המשרד קשר בכל אמצעי התקשרות המופיעים באתר האינטרנט שלנו.

אזהרה – אין להסתמך על האמור במאמר בדיקת נקודות תעבורה זה ובכל מקרה יש לפנות לעו"ד / עורך דין תעבורה לצורך התייעצות בנושא עבירות תנועה ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש בכתוב באתר זה.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק