דוח מהירות במנהרות הכרמל – כל המידע!

קיבלת דו"ח מהירות במנהרות הכרמל? בואו והבינו מהן האפשרויות העומדות בפניכם

במאמר מקצועי זה נפרט ונסביר לכל נהג שנרשם לו דו"ח מהירות במנהרות הכרמל כיצד ובאיזה אופן עליו לפעול. נסביר באיזה סוג מצלמה מדובר, איך ניתן לערער על דו"ח זה ומה קורה אם מדובר נהג חדש. 

קיבלתם דו"ח מהירות מצלמה במנהרות הכרמל דעו לכם כי אתם לא לבד. בתקופה האחרונה משרדנו נתקל בלא מעט נהגים אשר במהלך הדרך לעבודתם או מקום מגוריהם קיבלו דו"ח מהירות מסוג מצלמה ממנהרות הכרמל.

רבים מנהגים אלו כלל לא היו מודעים לקיומן של שתי מצלמות מסוג גאטסו המכונה מצלמה  א-3 המותקנות לאורך נתיבי הנסיעה במנהרות הכרמל.

דוח מהירות במנהרות הכרמל - עו

משרדנו נתקל בנהגים אשר מעולם לא נרשמו להם דוחות תנועה אך לפתע במהלך תקופה קצרה, מצאו עצמם מתמודדים עם 6 דוחות (גם מסוג ברירת משפט), אשר בגינם וללא טיפול משפטי הולם עלולים הם לאבד את רישיונם. נזכיר כי דוחות אלו נושאים לצידם נקודות משרד הרישוי לפי שיטת הניקוד אשר אותה מנהלת רשות הרישוי וללא טיפול משפטי מקצועי נכון עלול הנהג לאבד את רישיון הנהיגה שלו.

מה מיוחד כל כך במנהרות הכרמל אתם בטח שואלים את עצמכם. ובכן, מנהרות הכרמל הינה דרך עירונית הנחזית להיראות כדרך בין עירונית מהירה. מהירות הנסיעה המותרת במקום הינה 80 קמ"ש בלבד וכל חריגה קטנה ככל שתהיה ממהירות זו עלולה לגרום לרישום דו"ח תנועה.

עצם הגדרת הכביש כדרך עירונית גורם לבלבול נהגים רבים אשר סבורים כי מדובר בכביש מהיר וכך למעשה רבים מהם מבצעים עבירת תנועה.

יש לזכור כי גם אם מדובר בדו"ח על מהירות מסוג קנס בלבד, עדיין ישנה לצד העבירה גם נקודות הנזקפות לחובת הנהג כך שרישום מספר דוחות במקביל עלול להביא לצבירת ניקוד אשר תפגע ברישיון הנהיגה שלו.

כך למשל, צבירת 12 נקודות תחייב את הנהג בקורס בסיסי.

צבירה של 24 נקודות תחייב את הנהג בקורס ייעודי מתקדם בנוסף לקורס הבסיסי.

אם הנהג לא יעבור את אותם הקורסים רישיונו יותלה עד אשר יעבור אותם.

נהג אשר יצבור 36 נקודות רישיונו יפסל לתקופה של 3 חודשים ובסופם יצטרך לצורך חידוש הרישיון, לבצע את כל אמצעי התיקון הנדרשים. נהג אשר יצבור 72 נקודות, רישיונו יפסל לתקופה של 9 חודשים ובסופה הנהג יחויב בנוסף לתאוריה וטסט גם בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

כיצד פועלת מצלמות מהירות מסוג א- 3:

מדובר במצלמות מהירות אשר נכנסו לשימוש במשטרת ישראל בשנת 2012. מדובר בדור חדש של מצלמת מהירות הפועלות על ידי טכנולוגיה של לולאה מגנטית, כלומר לאספלט בכביש מושתלים 2 פסים מגנטים אשר מוצבים במרחק קבוע של 2.5 מטר אחד מהשני. כאשר רכב המטרה עובר את הפס הראשון, המערכת נדרכת והיא יודעת לחשב את המהירות ביחס למרחק בין מעבר הפס הראשון לשני.

לאחר צילום רכב המטרה, מצלמות המהירות משדרות את התמונה באמצעות תקשורת סלולרית מאובטחת למרכז בקרה ארצי שם עובדים מפענחים את התמונה ולנהג תשלח בדואר הודעת הקנס או כאשר מדובר במהירות גבוהה הודעה על הזמנה לדין.

איך פועלת המצלמה במנהרות הכרמל - עו

לאחרונה, בית המשפט לתעבורה בעכו זיכה 21 נהגים אשר הואשמו כי נהגו במהירות מופרזת היות והתביעה המשטרתית לא הצליחה להוכיח כי מערכת הצילום אמינה וכן אף התגלו במהלך הדיון סתירות של עדי מפתח בתיק.

כיום, לאור פסק דינו של בית המשפט לתעבורה בעכו, המצב המשפטי הנוגע למצלמות א3 לוקה בחוסר בהירות היות ומתקיימים דיונים נוספים עקרוניים בנוגע לאמינות מצלמות אלו. למרות פסק דינו של בית משפט לתעבורה בעכו, משטרת ישראל המשיכה לאכוף עבירות אשר נקלטו במצלמת א3. כתוצאה מכך, החלו להתנהל משפטים נוספים בבתי משפט לתעבורה אשר מנהלים דיונים בנוגע לאמינות המצלמה.

אנו סבורים כי המצב המשפטי הנוגע למצלמות א3 יתבהר בעתיד הקרוב. נכון להיום, משטרת ישראל ממשיכה לרשום דו"חות / דוח מהירות אשר צולמו במנהרות הכרמל במערכת א – 3. מוזמנים גם לקרוא על המצב כיום מבחינת אכיפה באמצעות מצלמות> חידוש הליכים במצלמות א-3.

דוח מהירות ממצלמת גאטסו א - 3 - עו

קיבלת דו"ח מהירות במנהרות הכרמל, כיצד עורך דין יכול לעזור?

  • בין היתר עו"ד תעבורה יבדוק תקינות המכשיר, אמינות המצלמות (הספציפיות) ואם מכשיר המצלמה עבר ביקורת שנתית ותקופתית.
  • עו"ד לתעבורה יבדוק אם אין השפעה כזו או אחרת על המצלמה בעת הצילום.
  • עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יבדוק אם הרכב הנמדד הוא באמת הרכב אשר עבר את העבירה.
  • עורך דין יבדוק את סוגית טענת התיישנות הדו"ח. מדובר בהתיישנות קצרה של 4 חודשים על פי החוק.
  • ינהל משפט הוכחות במטרה להביא לזיכוי הנאשם.

מטרתו הסופית של עורך דין תעבורה בייצוג נהג אשר נתפס נוסע במהירות מופרזת היא להביא לזיכויו בדין או להשגת הסדר טיעון בצורת תיקון כתב האישום לדו"ח מהירות במנהרות הכרמל ללא ניקוד. מעבר לייצוג הנהג בערכאה המשפטית הרלוונטית הרי שטיפול בדו"ח מצלמה ממנהרות הכרמל דורש מעקב צמוד אודות הדו"ח וניהול משא ומתן עם לשכת התביעות.

בהקשר זה נציין ונדגיש משרדנו השתתף במשפט העקרוני שהתנהל בנוגע לאמינות המצלמות במנהרות הכרמל.

תיקי מהירות מצלמה שטיפל משרדנו והסתיימו ללא ניקוד

הענישה הקבועה בחוק בגין נסיעה במהירות מופרזת מתחלקת באופן הבא:

בדרך עירונית:

  • עד 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת בחוק- קנס ע"ס 250 ₪. קנס ללא ניקוד.
  • 21-30 קמ"ש מעל המהירות המותרת בחוק – הנהג יקבל קנס ע"ס 750 ₪ וכן 8 נקודות לחובתו. חריגה של 30 קמ"ש מעל המהירות המותרת בחוק היא למעשה קצה הגבול המבחין בין עבירה הנושאת בתוכה 8 נקודות לבין עבירה הכרוכה ברישום של 10 נקודות.
  • 31-40 קמ"ש מעל המהירות המותרת בחוק – הנהג יקבל קנס ע"ס 1,500 ש"ח וכן 10 נקודות לחובתו.

אם הנהג סבור כי לא עברת את העבירה ניתן להגיש בקשה להישפט למשטרת ישראל בגין עבירת דו"ח מהירות במנהרות הכרמל מסוג קנס הנ"ל.

  • 41 קמ"ש מעל המהירות המותרת, הנהג יקבל הזמנה לביהמ"ש ויוגש נגדו כתב אישום בגין מהירות מופרזת. זימון הנהג לדין מקנה למשטרת ישראל את הסמכות לשלול את רישיונו ע"י צו לפסילה מנהלית שתוקפו לתקופה מקסימלית של 30 יום. נהג שהורשע בדין, צפוי לשלילת רישיונו בפועל או שלילה מותנית לתקופה הנעה בין שנה לשלוש שנים.

בכביש בין עירוני:

  • עד 25 קמ"ש מעל המהירות המותרת בחוק- עבירת קנס ע"ס 250 ₪ ללא נקודות.
  • 26-40 קמ"ש מעל המהירות המותרת בחוק- קנס ע"ס 750 ₪ כולל 8 נקודת לחובת הנהג.
  • 41- 50 קמ"ש מעל המהירות המותרת בחוק – קנס על סך 1,500 ש"ח לרבות 10 נקודות לחובת הנהג.

הנהג יכול להגיש בקשה להישפט למשטרת ישראל בגין דו"ח מהירות במנהרות הכרמל מסוג קנס הנ"ל.

  • 51 קמ"ש מעל המותר בחוק- במקרה זה הנהג יקבל  הזמנה לבית המשפט לתעבורה והגשת כתב אישום תעבורה נגד הנהג בגין מהירות מופרזת. בנוסף, למשטרת ישראל קיימת הסמכות להורות על פסילת רישיונו של הנהג לתקופה של עד 30 ימים. נהג שהורשע צפוי לשלילה בפועל או שלילה מותנית למשך תקופה של שנה עד 3 שנים.

בקשה להישפט בגין דוח מהירות במנהרות הכרמל מסוג ברירת משפט:

לעניין הדוחות שאינם דוחות מסוג הזמנה לדין אלה דוחות מהירות מסוג ברירת משפט הרי שהנהג רשאי להגיש בקשה למשטרת ישראל כי ברצונו להישפט בדין הדו"ח. עם קבל הבקשה במדור פניות נהגים במשטרת ישראל תשלח המשטרה הזמנה לדין לנהג ועליו יהיה להתייצב בבית משפט לתעבורה בחיפה.

נהג אשר החליט כי הוא מעוניין לשלם את הדו"ח ולא להישפט בגינו, עליו לזכור כי קיימים לו 90 ימים לעשות כן ממועד קבלת הדו"ח. כמו כן, לנהג קיימים אף 90 ימים להגיש את הבקשה להישפט. לאחר מכן, לא ניתן יהיה להגיש את הבקשה אלא אם יתיר זאת בהמ"ש בהליך משפטי הנקרא בקשה להארכת מועד להישפט.

למשרדנו ניסיון עשיר בדיני תעבורה ובייצוג נהגים אשר נרשמו להם דוחות תנועה במנהרות הכרמל. היה ונרשמו לכם דוחות תנועה מסוג הזמנה לדין או מסוג ברירית משפט הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו בכל ערוצי התקשורת הקיימים באתר האינטרנט שלנו. יש לזכור כי צבירת נקודות משרד הרישוי עלולה לפגוע אנושות ברישיון הנהיגה שלכם וטיפול בדו"ח תנועה הוא בבחינת יפה שעה אחת קודם.

קרא עוד על – ערעור על דו"ח תנועה.

 

אזהרה: האמור במאמר דוח על מהירות במנהרות הכרמל זה הנו מידע כללי וראשוני בלבד ואינו מיועד לשמש כתחליף לייעוץ משפטי לשום מקרה. בשום אופן אין להסתמך על האמורים באתר מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. 

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק