עורך דין נהיגה בשכרות: מה עושים איך יוצאים מזה

נתפסתם נוהגים בשכרות או נרשמה לכם הזמנה לבית משפט בגין ביצוע עבירה של נהיגה תחת השפעת סמים? זה הזמן להרים טלפון ולהיוועץ עם עורך דין נהיגה בשכרות הבקיא ומתמחה בדיני תעבורה.

אין צורך להרחיב במילים אודות הענישה הקיימת לצד עבירה זו, ענישה משמעותית וכבדה אשר יכולה להשפיע על עתיד רישיונו של הנהג.

עורך דין תעבורה מקצועי ידע למצוא ולאתר פתרון משפטי יעיל אשר ישמור על רישיון הנהיגה שלכם וימנע את שלילתו וכן סנקציות נוספות המוטלות ע"י משרד הרישוי.

עורך דין נהיגה בשכרות - עו

במאמר זה נסביר ונמחיש בשפה פשוטה וברורה לאדם שאינו משפטן את משמעות עבירת נהיגה בשכרות או נהיגה בשכרות מכוח סירוב לבדיקה.

נציין ונבדוק מהן האופציות העומדות לנאשמים בעבירה זו, כיצד עליהם לפעול וכן מה ניתן לעשות בנוגע לפסילה המנהלית בת 30 ימים או 60 ימים שהוטלה על ידי קצין המשטרה במסגרת הליך שימוע מנהלי שבוצע על ידו.

כמו כן, נראה כיצד ניתן לבטל החלטת קצין משטרה המשביתה את כלי הרכב במסגרת שימוע מנהלי בעבירת שכרות ומתי מומלץ להגיש בקשה זו. פעמים רבות סיכויי הבקשה קלושים כך שאין טעם להגישה, עורך דין המתמחה בעבירות תעבורה יוכל לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון ובמצבכם המתאים.

במסגרת המאמר נציג גם דוגמאות להצלחות משפטיות מוחשיות של משרד עורך דין תעבורה ערן עקראוי ושות' בתיקי שכרות ונהיגה תחת השפעת סמים. אנו מקווים שתפיקו תועלת ממאמר זה ותרכשו מעט ידע בתחום משפטי ענק ומורכב בעולם המשפט כולו.

ראשית, בטרם נצלול לנושא עצמו ונסביר אודות עבירת נהיגה בשכרות, משרדנו ממליץ בחום לכל נהג אשר נתפס לכאורה נוהג בשכרות, לקחת נשימה עמוקה ולהירגע, זהו לא סוף העולם ובהחלט באמצעות טיפול משפטי נכון, מדויק ומקצועי ניתן לפתור את הסוגיה במינימום נזק.

מניסיוננו כסנגורים, במקרים רבים נהגים אשר נתפסו בעבירת נהיגה בשכרות מתחילים מיד לשוטט ברחבי הרשת בחיפוש אחר מידע אשר לכאורה אמור לסייע להם וכן לשמוע עצות אחיתופל מחברים כאלה ואחרים. נהגים אלו נבהלים לחינם ולעיתים אף עלולים כתוצאה מפחד זה לבצע פעולות אשר לא בהכרח יועילו להם בסופו של דבר.

אנו ממליצים במקום להיכנס לפניקה ולחץ, לרשום ולתעד את התנהלות המשטרה באירוע עצמו בין אם באמצעות הקלטה ובין אם באמצעות עט ונייר. תיעוד האירוע יעזור לעורך הדין שלכם בבוא העת לטפל לכם בתיק ולהתמודד עם הראיות אשר תצגנה לו משטרת ישראל במסגרת הדיון המשפטי בעניינכם.

יש לזכור כי פעמים רבות מרגע ביצוע העבירה (לכאורה) ועד מועד המשפט, חולפים חודשים רבים וארוכים אשר מטבע הדברים עלולים לגרום לשכחה. הדבר רלוונטי במיוחד כאשר מתרחשים אירועים קטנים במסגרת ביצוע עבירת השכרות אשר יכולים לסייע לנו בסופו של דבר להוכיח את חפותנו ולגרום לתביעה המשטרתית לסגת מכתב האישום או לחילופין להגיע להסדר מקל במיוחד.

 

עורך דין נהיגה בשכרות – מה העונש הקבוע בחוק בגין ביצוע עבירת נהיגה השכרות?

ישנן עבירות מסוימות בפקודת התעבורה אשר נקבע לגביהן פסילת מינימום ובמה דברים אמורים.

עבירות תעבורה חמורות אשר המחוקק סבר כי אין להותיר לבית המשפט שיקול דעת בקביעת העונש לגביהן (למעט מקרים חריגים) נקבע לצדן עונש של פסילת רישיון נהיגה מינימלי. פסילת מינימום פירושה כי הנהג שיועמד לדין, יפסל לתקופה שלא תפחת מהתקופה שציין המחוקק בנוגע לעבירה בגינה הועמד לדין.

מה העונש הקבוע בחוק בגין ביצוע עבירת נהיגה השכרות - עו

עבירת השכרות היא אחת מהעבירות שנקבע לגביהן עונש פסילת מינימום.

 

העבירה העונש
העונש המינימלי בחוק בגין עבירת נהיגה בשכרות שלילת רישיון נהיגה לשנתיים בפעם הראשונה
אם הנהג הורשע בשנה שקדמה לאותה עבירה העונש לא יפחת מ 4 שנות פסילה

כמו כן, בנוסף לעונש הפסילה, בחוק מצוין גם עונשי מאסר בפועל לנהגים אשר נתפסו נוהגים בשכרות אך לעניין זה מקובל כי בנהיגה בשכרות בפעם הראשונה יושת על הנהג מאסר על תנאי ואילו בפעם השנייה התביעה תדרוש מאסר בפועל.

נקודה חשובה אשר יש לשים לה לב בעיקר לנהגים צעירים כאשר מדברים על עונש מאסר היא עתידם הכלכלי והמקצועי. רכיב מאסר עלול לפגוע בעתידם של נהגים אלו ולמנוע מהם להתקבל למקומות עבודה כאלה ואחרים הדורשים עבר נקי או גיליון ללא מאסרים על תנאי. מסיבה זו, יש להתייעץ עם עורך דין נהיגה בשכרות ולהסב את תשומת ליבו לפרט זה.

עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יוכל לתת מענה מדויק לעניין זה ולעלות בפני התביעה המשטרתית את העבודה כי מדובר בנהג צעיר אשר כל עתידו לפניו. עורך הדין לאחר דין ודברים עם התביעה יוכל להמיר את עונש מאסר על תנאי בהתחייבות כספית להימנע מביצוע עבירת שכרות פעם נוספת.

הישגי משרדנו בתיקי נהיגה בשכרות:

להלן מספר דוגמאות לתיקים בהם ייצג משרדנו נהגים אשר הואשמו בנהיגה בשכרות. לחצו על התמונות בשביל לקרוא:

ככל וקבועה פסילת מינימום בחוק, כיצד עורך דין נהיגה בשכרות יכול לעזור?

תשובה לשאלה זו טמונה בסעיפי העבירה המיוחסים לנהג. ככל ועורך הדין המטפל בתיק יגלה וימצא כשלים בחומר החקירה הרי שיפעל לשינוי  סעיף עבירת השכרות לסעיף קל יותר של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים וזאת באמצעות כשלים ראייתיים שיציג בפני התביעה המשטרתית או לחלופין ניהול משפט הוכחות וזיכוי הנהג בדין. 

כל מי שהסתבך בנהיגה בשכרות שומע הרבה פעמים סיפורים על חבר, מכר או בן משפחה שקיבלו עונש של 3 חודשים פסילת רישיון, 4 חודשי פסילה וכדומה.

כיצד יתכן כי נהגים אלו קיבלו עונשים מופחתים אם קודם לכן ציינו כי קיים עונש מינימום של שנתיים פסילת רישיון נהיגה לנהג שיכור? התשובה לכך נעוצה בטיפול המשפטי שהעניק עורך הדין ללקוח שלו. עם הגשת כתב האישום כנגד הנהג לבית המשפט לתעבורה, עורך הדין צילם את כל החומר המשטרתי הקיים בו, מצא בו כשלים ראייתיים ולאחר משא ומתן עם התביעות המשטרתיות הצליח להמיר את סעיף הנהיגה בשכרות לסעיף קל יותר דהיינו נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים כך שהנהג הואשם לאחר השינוי בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

ההבדל העיקרי בין סעיף של נהיגה בשכרות לבין נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים הוא משך תקופת הפסילה. בעוד בגין עבירה של נהיגה בשכרות קבע המחוקק עונש מינימום פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שנתיים הרי שבסעיף עבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, ישנה גם חובת פסילה אך קצרה משמעותית המתחילה מ- 3 חודשים ומעלה כאשר זמן הפסילה בפועל יקבע בין עורך דין נהיגה בשכרות של הנאשם לבין התביעה המשטרתית בהתאם לכשלים המצויים בתיק ולאחר מו"מ שינהל עמה.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

דוגמאות לכשלים ראייתיים אפשריים:

  • כשלים הקשורים לעניין בדיקת מאפיינים (נניח השוטר רושם כי הנהג התנדנד אך לא מצייד באיזה צעד / עקב התנדנד).
  • השוטר לא המתין 15 דקות מרגע עצירת הרכב ועד לבדיקת הינשוף בפועל. מדובר בכשל חמור מאוד אשר יכול להביא לביטול התיק או להשגת הסדר טיעון מקל במיוחד עם התביעה המשטרתית.
  • אי החלפת פיה במכשיר הינשוף, גם במקרה זה מדובר בכשל חמור.
  • מכשיר הינשוף לא עבר כיול חצי שנתי במעבדת המשטרה, ניתן למצוא זאת בתע"צ תקינות המכשיר.
  • טעויות בזמנים הרשומים בדו"ח.
  • אי כיול המכשיר בתחילת המשמרת ובסופה, גם בסעיף זה נדרש השוטר מפעיל המכשיר לעמוד בתנאים מסוימים.

יש לציין כי הכשלים המצוינים לעייל נקבעו על ידי בתי המשפט השונים במרוצת השנים וכן מופעים בחוברת הוראות ההפעלה של המכשיר הקיים בידי המשטרה.

נהגים רבים אשר פונים למשרדנו סבורים כי הדפים אשר ניתנו להם בשטח כגון, דו"ח דין וחשבון על בדיקת ינשוף, טופס הזמנה לדין וכן טופס השימוע של קצין המשטרה הם החומר הראייתי בתיק שכרות.

למעשה, תיק נהיגה בשכרות כולל עשרות דפים אשר מצויים בידי התביעה לרבות טופס בדיקת המאפיינים שנערכה בשטח, הפלטים של הבדיקות אשר נעשו לנהג בשטח וכן תעודת בלון הגז והמספר הסידורי אשר עליו ועוד הרבה מזכרים שנערכו על ידי השוטרים ומתנדבים באירוע. את התיק ניתן לצלם בשלוחת התביעות המשטרתיות המטפלת בתיק.

לעניין כשלים ראייתיים, על מנת למצוא את הכשלים הראייתיים אשר יובילו בסופו של יום להסדר מקל עם התביעה המשטרתית נדרש כי עורך דין נהיגה בשכרות יהיה מיומן ובקיא בפסיקה המתעדכנת בתדירות גבוהה.

כמו כן, לעיתים ישנם חומרי חקירה רלוונטיים אשר התביעה טוענת שהם אינם חומרי הגנה המועברים לעורך הדין עם צילום החומר ולטענתם אלו מסמכים פנימיים של המשטרה. במקרה זה, ככל ומדובר בחומר חקירה רלוונטי אשר עשוי לשפוך אור על האירוע כולו יש צורך להגיש בקשה מיוחדת לגילוי חומר חקירה (בקשה לפי סעיף 74 לחסד"פ) על מנת שבית המשפט יורה למשטרה לחשוף את החומר המבוקש.

דוגמאות לתיקים בהם טיפל משרדנו:

לחצו על מנת לצפות בתיק שכרות שבוטל על ידי משרדנו

במידה והנאשם כופר בעבירת שכרות מה ניתן לעשות?

בהנחה שהצדדים לא הגיעו להסדר טיעון היות והנאשם כופר במיוחס לו, כלומר טוען כי לא היה שיכור בזמן האירוע, התיק ייקבע לשמיעת ראיות ולבסוף בית המשפט יקבע אם הנהג ביצע את העבירה המיוחסת לו או שמה אכן לא היה שיכור.

מזה אם כן שמיעת ראיות?

לאחר שהנאשם מוזמן לבית המשפט להקראת האישום (הדיון הראשון בעניינו) בגין נהיגה בשכרות קיימות לו שתי אופציות:

להודות בביצוע העבירה ואז ייגזר דינו בהתאם לפסילת המינימום הקבועה בחוק שהיא שנתיים פסילת רישיון נהיגה ללא הפעלת שיקול דעת בית המשפט.

או

לכפור באשמה דהיינו כופר בשכרות, כופר בתוצאה שנמדדה במכשיר הינשוף, כופר באמינות המכשיר, במיומנות השוטר המפעיל וכו' בהתאם לסעיפי האישום.

ברגע שכפרנו בסעיפי האישום, בית המשפט לתעבורה הדן בתיק קובע את התיק למועד שמיעת ראיות אליו יגיעו כל השוטרים והמתנדבים אשר טיפלו בתיק בשטח, אלו שכיילו את המכשיר ומטפלים בו ברמת המעבדה וכן כל מי שזימנו במעמד ההקראה.

כמובן, שאת קו ההגנה יש לתכנן מראש עוד בטרם הכפירה. יש לזכור כי ניהול תיק ללא קו הגנה מסודר ומתוכנן עלול להביא לתוצאה מסוכנת לעומת הסדר טיעון. בניהול תיק שכרות תוצאת המשפט תקבע על ידי בית המשפט לתעבורה להבדיל מהסדר שם בית המשפט אומנם לא כפוף לדברים שסיכמו הצדדים ואינו חייב לקבלו אך לרוב בית המשפט נוטה לקבל את הסדר הטיעון למעט במקרים חריגים בהם ההסדר חורג ממבחן הסבירות ואינו מתיישב עם אינטרס שלום הציבור.

נציין ונאמר כי לא בכל תיק צריך לשאוף להגיע להסדר טיעון וכי יש תיקי שכרות אשר מומלץ ואף כדאי לנהלם ולהביא לזיכוי הנהג מהמיוחס לו. יש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו ורק לאחר שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים לקבל את ההחלטה הנכונה.

מלבד התשובה לאישום שעניינה מודה או כופר ישנם מקרים מסוימים אשר מתעורר בהם הצורך לעלות טענות מקדמיות אשר יש לעלותן כבר בדיון הראשון ועוד בטרם מתן תשובה לכתב האישום. לצורך מאמר זה נתמקד בעבירת השכרות בלבד ולא ניכנס לטענות מקדמיות בעבירת שכרות.

האם ניתן לסרב לבדיקת ינשוף?

דיני התעבורה אמנם מאפשרים לנהג לסרב לבדיקת שכרות אך יחד עם זאת קובעים כי נהג אשר מסרב לעבור את בדיקת הינשוף ייחשב כשיכור ברמה הגבוהה ביותר. אם תשאלו כל עורך דין נהיגה בשכרות הוא יאמר לכם כי מבחינה מקצועית קשה הרבה יותר להתמודד עם תיק סירוב מאשר תיק אלכוהול בו נמדדה תוצאה.

ההיגיון העומד מאחורי משוואה זו פשוטה ביותר, במידה והיה ניתן לסרב לבדיקה הרי שלא היינו מוצאים הרבה נהגים שהיו מסכימים להיבדק ולהימצא שיכורים ובכך למעשה היו מתחמקים מהדין. מסיבה זו, קבע המחוקק כי סירוב לבדיקת נהיגה בשכרות משמעותה נהיגה בשכרות ברמה הגבוהה ביותר. בשל נקודה זו, היה חייב המחוקק לקבוע עונש חמור לנהג המסרב לבצע בדיקת שכרות כאשר נעצר על ידי שוטר בשטח.

מה אם כן ניתן לעשות במצבים אלו?

בשל היותנו משרד עורך דין נהיגה בשכרות אנו יכולים לומר שקיימות סיבות רבות לסירוב בדיקת ינשוף ולכן יש לבדוק את התיק ואת הטענה של הנהג לגבי סירובו להיבדק. לאחרונה משרדנו ייצג נהג אשר נדרש לעבור בדיקת ינשוף אולם סירב בתוקף.

לאחר בדיקת המסמכים, גילינו כי המכשיר הופעל לאחר שהנאשם בכלל היה בביתו.

כלומר, במסמכים השוטר רשם כי הפעיל וכייל את הינשוף אולם בפועל המכשיר הופעל לאחר שהנהג שהה בביתו.

כמו כן, יצא למשרדנו לטפל בבחורה אשר עברה ניתוח אף ובשל כך לא יכולה הייתה לבצע את הנשיפה. במקרה זה, פעל משרדנו לביטול כתב האישום.

מה יכולים להיות כשלים בראיות בתיק סירוב לבדיקת שכרות?

  • אחת הנקודות החשובות ביותר בתיק סירוב היא כי על השוטר להסביר לנהג את משמעות הסירוב בשפה ברורה ומובנת. אי הסבר של משמעות הסירוב יכול להוביל לביטול כתב אישום או זיכויו בדין.
  • סיבות רפואיות המונעות מהנהג לנשוף. בהקשר זה יש לציין כי לשוטר שיקול דעת אם לקחת את הנבדק לבדיקת דם.
  • למשל במקרים של תאונות דרכים ישנו נוהל של לקיחת בדיקת דם (תלוי בסוג התאונה).

מהי כמות האלכוהול המותרת לנהג ותיק לעומת נהג חדש / צעיר?

להבדיל מנהג ותיק (נהג שאינו נהג חדש / צעיר), כמות האלכוהול המותרת לנהג חדש או צעיר הינה אפסית כלומר אסור לנהגים אלו לשתות כלל כל משקה אלכוהולי.

להלן כמות האלכוהול המותרת לשתייה ונהיגה בהתאם לחוק:

נהג ותיק:

– ריכוז אלכוהול 240 מיקרוגרם באוויר נשוף או 50 מ"ג ביחס ל- 100 מיליליטר דם.

ייצוג בעבירת נהיגה בשכרות - עו

הערה רלוונטית. אף על פי שבלשון החוק רשום 240 מיקרוגרם, לאחר פסק הדין עינת עוזרי בית המשפט העליון העלה את רף האכיפה לכמות של 290 מיקרוגרם. בפועל יוצא כי מתחת לרמת אלכוהול  לא ירשם כתב אישום לנהג.

גם בכמות אלכוהול של 290 מיקרוגרם הנהג ייחשב שיכור ולשכת התביעות עלולה להגיש נגדו כתב אישום.

נהג חדש / צעיר:

– נהג חדש /צעיר ריכוז האלכוהול המותר לו הוא עד 50 מיקרוגרם לאוויר נשוף, 10 מ"ג ביחס ל 100 מ"ל בדם.

במילים פשוטות נהג חדש איננו יכול לשתות שום כמות אלכוהול גם לא רבע כוס בירה. אם נהג חדש / צעיר נתפס מבצע עבירת שכרות, הוא צפוי מעבר לפסילת רישיון הנהיגה על ידי בית המשפט גם לאמצעי תיקון במשרד הרישוי ולבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בשפת העם נהג זה יצטרך לבצע טסט, תאוריה ואמצעי תיקון נוספים בהתאם להחלטת משרד הרישוי.

במקרה ומדובר בנהג חדש ישנה חשיבות עליונה להתייעצות עם עו"ד נהיגה בשכרות, היות ובמקרה זה הטיפול בתיק יהיה שונה בכמה מישורים וטיפול בזמן

יכול למנוע נזקים רבים שהחמור מבניהם הוא בדיקות במרב"ד לאחר סיום הפסילה.

מהו המרב"ד במקרה של נהג חדש ואוכלוסיות מיוחדות?

בדיקה במרב"ד היא לדעתנו הסנקציה הקשה ביותר בעבירה של נהיגה בשכרות כאדר מדובר בנהג חדש ואוכלוסיות מיוחדות (נהגים מקצועיים). ניתן לומר כי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים קרי מרב"ד הנו הרופא של משרד הרישוי ותפקידו לבדוק כשירות נהגים לנהיגה בכבישי ישראל.

למרב"ד מופנים נהגים משלל סיבות שונות ביניהן סיבות רפואיות, פסיכיאטריות, מבקשי רישיון לרכב ציבורי או משא כבד וכו'.

כאשר מדובר באירוע של נהיגה בשכרות אצל נהג חדש להבדיל מנהג ותיק, ישנה סבירות של כמעט 100% כי הוא יופנה למכון הרפואי לבדיקות כשירות. במהלך הבדיקה ייבדק הוא גם ע"י פסיכיאטר וגם ע"י פסיכולוג וזה בנוסף למבחנים פסיכוטכניים אשר עליו יהיה לבצע.

אחוז המעבר במקרים אלו אינו גבוה מה שאומר שהנהג החדש או המקצועי גם אם יפסל ע"י ביהמ"ש לתקופה קצרה עלול הוא למצוא עצמו בפסילה נוספת אשר תוטל עליו על ידי משרד הרישוי.

עורך דין לנהיגה בשכרות מקצועי יוכל למנוע סנקציה זו בעזרת אסטרטגיה מתאימה וטיפול מדויק בתיק השכרות. גם אם הנהג חדש בכל זאת יפסל ע"י משרד הרישוי ישנה אפשרות להגיש ערר לוועדת ערר תוך 30 ימים מיום קבלת ההודעה ממשרד הרישוי ולהילחם על רישיון הנהיגה בערכאות גבוהות יותר.

מה עדיף בתיק שכרות, משפט הוכחות או הסדר טיעון?

כאשר מטפלים בתיק שכרות אין עניין של עדיף או לא עדיף. כל מקרה יבחן לגופו ע"י עורך הדין המטפל ויתכן וישנם כשלים אשר לא יביאו מבחינה משפטית לזיכוי לכן, ייתכן ובמקרה זה עדיף יהיה להגיע להסדר טיעון מקל עם לשכת התביעות.

מאידך, ישנם מצבים בהם הכשלים העולים מחומר הראיות מהותיים ביותר ולכן אין טעם להגיע להסדר טיעון אלא יש לנהל את המשפט עד תומו ולהביא לזיכוי הנאשם.

עורך דין לתעבורה אמנם מטפל בתיק ובודק את האפשרויות המשפטיות העומדות לנהג אשר נתפס נוהג בשכרות אך בסופו של יום מי שאמור לקבל את ההחלטה האם לנהל את התיק או להגיע להסדר טיעון הוא הלקוח עצמו.

עורך הדין בסך הכול יציג בפני הנהג / נאשם את מצבו המשפטי וביחד עמו על הנהג יהיה לגבש עמדה ברורה בנוגע להמשך ניהול התיק תוך הצגת כל הסיכונים האפשריים.

איך עורך דין נהיגה בשכרות יוכל לסייע לכם בפסילה מנהלית שניתנה ידי קצין משטרה?

הליך שימוע מנהלי בעבירת שכרות הוא דבר אשר לא ניתן לחמור ממנו. כל נהג אשר ייתפס נוהג בשכרות יוזמן לשימוע בפני קצין משטרה אשר יחליט אם ליטול ממנו את רישיון הנהיגה לתקופה של 30 ימים וכן להשבית את רכבו.

השבתת הרכב בו נתפס הנהג מבצע את עבירת שכרות הוא עניין נלווה לשימוע הרלוונטי לגבי רישיון הנהיגה. גם אם הרכב אינו שייך לנהג שנתפס עדין רשאי קצין המשטרה להשבית את הרכב לתקופה של 30 ימים.

סיוע של עו

במקרה של פסילה מנהלית על ידי קצין משטרה, ניתן להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית לבית המשפט והבקשה תידון בתוך 3 ימים בבית המשפט לתעבורה.

בבקשה זו למעשה ינסה הנהג לשכנע את בית המשפט לאי התקיימות שני תנאים בעניינו. תנאי ראשון, קיומן של ראיות לכאורה. תנאי שני, העדר מסוכנות מצדו להמשיך לנהוג. במידה ובית המשפט ישתכנע כי שני תנאים אלו אינם מתקיימים רשאי הוא לבטל את הפסילה או לקצרה. לניסוח הבקשה והטענות אשר יש לעלות במסגרתה חשיבות גדולה ועצומה.

כמו כן, ישנם שיקולים נוספים אחרים אשר יש לשקול במסגרת שיקולי כדאיות הבקשה.

במקרה של תאונה ושכרות משך תקופת הפסילה המנהלית תהיה למשך 60 ימים ולא 30 ימים כפי שנהוג בתיקי שכרות או עבירות מהירות.

במקרים של נהג חדש או כמויות גבוהות של אלכוהול התביעה לרוב תגיש מיוזמתה במסגרת הפסילה המנהלית  בקשה לבית המשפט לפסילה עד תום ההליכים המשפטיים.

התביעה תבקש להאריך את 30 ימי הפסילה שהוטלה על הנהג לפסילה ארוכה יותר אשר תסתיים עם תום הדיון המשפטי בעניינו. כאשר מוגשת בקשה לפסילה עד תום ההליכים יש להתכונן היטב ולבדוק כיצד ניתן להתמודד עם עניין זה.

חשיבותו של עורך דין נהיגה בשכרות כאשר מוגש כתב אישום על נהיגה בשכרות

בראש ובראשונה יש להבין את ההשלכות של תיק שכרות אשר עלול להוביל לנזקים חמורים יותר בפרט כאשר אנו מדברים על המכון הרפואי. תיק שכרות אינו דומה לעבירה אחרת כגון דו"ח על טלפון וכו' משום שעבירה זו עלולה להשליך על רישיונו של הנהג למשך שנים ארוכות. חשיבותו של עורך דין נהיגה בשכרות בטיפול בתיק אלכוהול היא בעלת משמעות רבה אשר היתרונות העומדים לצדה שווים הון.

עורך דין מקצועי המתמחה בדיני תעבורה יוכל לצלם את חומר החקירה ולאחר מכן להעריך את מצבו המשפטי של הנהג. במידה וקיימים כשלים ראייתים משמעותיים בחומר הראיות עורך הדין יפעל אל מול לשכת התביעות במטרה להביא לביטול התיק או לחילופין להסדר טיעון מקל במיוחד.

ככל ויש מקום לנהל את התיק ולהוכיח את חפותו של הנהג הרי שעורך הדין לא יהסס לעשות כן וילחם להביא לצדקת הנהג והוכחת חפותו בבית משפט.

משרדנו משרד עו"ד ערן עקראוי ושות' ערוך ומוכן בכל הכלים המשפטים העומדים לרשותו לסייע לכם לצאת מתיק השכרות עם מינימום נזק אפשרי. משרדנו יצלם את חומר הראיות בלשכת התביעה המשטרתית ולאחר מכן יבדוק את כל המסמכים הנמצאים בו ויחפש כשלים ראייתיים כגון, בעיות זמנים, כיול המכשיר, פעולות שביצעו השוטרים בשטח וכו'.

לבסוף אנו נגבש דרך פעולה וקו הגנה יחד עמכם למציאת פתרון ראוי ומקצועי אשר יביא לעסקת טיעון מקלה או זיכויכם מעבירה זו. כמובן ששיקולי חיסכון בעבירה זו אינם רלוונטיים ומבחינת עלות מול תועלת אין ספק שעו"ד לתעבורה הבקיא ברזי המקצוע וכן בעבירת השכרות בפרט יביא למצב האולטימטיבי מבחינתכם.

שאלות ותשובת נפוצות בנושא של עורך דין נהיגה בשכרות

מדובר בעבירה חמורה מאוד, אשר קבוע לה עונש מינימום של שנתיים פסילה בפעם הראשונה. על מנת לצאת מהתסבוכת נדרש ידע רב בפסיקה, בחוק ונהלים משטרתיים. אין ספק שעורך דין לתעבורה הוא הגורם המתאים לשמור על רישיון הנהיגה שלכם.

בעבירות נהיגה בשכרות יתקיים לנהג שימוע בפני קצין משטרה, אשר ב 99 אחוז מהמקרים יפסול את רישיונכם ל – 30 ימים מנהלתית, כאשר הדרך החוקית לתקוף החלטה זו, היא על ידי הגשת בקשה לבית המשפט, אשר נקראת בקשה לביטול פסילה מנהלית. הדיון בבקשה לרוב יערך תוך 3 ימים. אך יחד עם זאת חובה לבדוק עם עורך דין תעבורה, האם כדאי להגיש בקשה זו במקרה הספציפי שלכם!

בהרבה מקרים של עבירת נהיגה בשכרות, הקצין מחליט להשבית את הרכב ל 30 ימים. במידה והרכב הושבת מנהלית, ניתן לתקוף החלטה זו על ידי הגשת בקשה לבית המשפט הנקראת בקשה לביטול איסור שימוש ברכב. עורך דין תעבורה ידע להגיש בקשה זו ולייעץ לכם מה כדאי לעשות על מנת להצליח לשחרר את הרכב.

השנתיים הראשונות של הנהג חדש הם מעין מבחן בו אסור לנהג החדש לעבור עבירות מסויימות, במידה ונהג חדש יורשע בעבירת נהיגה בשכרות ואפילו בעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים הוא צפוי לעשות תאוריה ו/או טסט וכן האמצעי החמור ביותר שמשרד הרישוי יפנה אותכם לבדיקות אישיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים שלדעתנו הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לנהג חדש ועל כן מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי על מנת למצוא פיתרון שישמור על רישיון הנהיגה שלכם.

סירוב = נהיגה בשכרות ברמה הגבוה ביותר, לכן לא ניתן לסרב לדרישת השוטר לעבור בדיקת שכרות.

אזהרה: מאמר זה הנו אינפורמטיבי בלבד ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עורכי דין /  עו"ד העוסק בדיני תעבורה או עורכי הדין העוסקים בתחום.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
עורך דין ערן עקראוי
עורך דין ישראל מזרחי
השאירו פרטים:
או חייגו
אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק