עורך דין המכון הרפואי – לווי מקצועי להצלחה

זומנתם למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים? רישיונכם נפסל על ידי משרד הרישוי, בשל "אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה"? או בשל אי עמידה בדרישות בטיחותיות לנהיגה בטוחה? או בשל סיבה רפואית כגון נירולוגית או קרדיולוגית או כל סיבה אחרת?

אל תתמודדו עם המכון הרפואי לבד, פנייה מוקדמת לעורך דין ואפילו עוד בשלבים הראשונים, תגדיל את סיכוייך, לעבור את המבדקים בהצלחה.

עורך דין המכון הרפואי - עו

כמו כן, אם לא תעברו את המבדקים במכון הרפואי או בוועדת הערר, יהיה לכם אפשרות לגשת לבדיקה נוספת רק לאחר שנה, כאשר כל הזמן הזה אתם פסולים מלנהוג.

הישגי משרדנו בייצוג נהגים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובוועדת ערר:

עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים - עו

מי מפונה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (חיפה / תל אביב) ניגשים מידי שנה עשרות אלפי נהגים, לצורך בדיקות כשירות לנהיגה וזאת מסיבות שונות כגון:

  • נהגים אשר מעוניינים להוציא רישיון נהיגה לרכב משא כבד C ו E או רכב ציבורי D ו D1 ע"פ חוקי דיני התעבורה נדרשים לעבור מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
  • נהגים אשר עברו עבירות תנועה רבות וצברו 72 נקודות על פי שיטת הניקוד החדשה שמנוהלת במשרד הרישוי.
  • נהגים הסובלים מליקוי בריאותי כגון אפילפסיה, סוכרת , בעיות לב, בעיות ראיה, שבץ מוחי ועוד…
  • נהגים שדווחו ע"י המשטרה, ביטוח לאומי, רשויות הצבא ועוד….
  • נהגים אשר הופנו באמצעות בית המשפט לתעבורה.
  • נהגים אשר דווחו עלי ידי רופא לפי חוק הדיווח של רופאים.
  • נהגים חדשים אשר עברו עבירות חמורות כגון נהיגה בשכרות, תאונות דרכים ועוד בהיותם נהגים חדשים.
  • נהגים אשר מופנים אל מרב"ד בשל גילם.

כפי שניתן לראות ברשימה לעיל, ישנם הרבה גורמים אשר יכולים לדווח למרב"ד על נהגים ובעקבות זאת הם יוזמנו למבדקים במרב"ד.

ראוי לציין כי, מבקשי רישיון למשא כבד או רכב ציבורי יופנו למכון הרפואי מיוזמתם במסגרת הבקשה להוצאת הרישיון.

סרטון הסבר קצר בו מסביר עורך דין תעבורה ערן עקראוי על ייצוג בוועדת ערר: 

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

מהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומה תפקידו?

הדרך הכי טובה להבין מיהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, היא פשוט לראות אותו כרופא המוסמך של רשות הרישוי, אשר תפקידו לייעץ למשרד הרישוי לגבי כשירות של נהגים לנהיגה, הן מבחינה אישיותית (פסיכולוגית) והן מבחינה רפואית.

יש לציין כי רשות הרישוי מקבלת ב 99% את המלצת המרב"ד, כך שאם ההמלצה של המכון הרפואי תהיה לפסול לנהג את רישיון הנהיגה, רשות הרישוי תקבל זאת, שכן מבחינתה מדובר בהמלצה של רופא מומחה.

האמת היא, שהרבה נהגים אשר מגיעים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים בפעם הראשונה בחייהם, אינם מבינים בכלל מה תפקידו של אותו גוף וכן איך עליהם לנהוג / לעשות על מנת לעבור את המבדקים, מהם הזכויות שלהם מול אותו גוף וכאשר רישיונם נפסל על ידי המכון הרפואי,

אותו חוסר הבנה של מהו המכון הרפואי ומה זכויותיהם, גורם להם לחזור על הטעויות גם בוועדת הערר שמעל המכון הרפואי.

כיצד מתנהלים נהגים ללא ידע בתחום כאשר רישיונם נפסל במרב"ד?

לדוגמא – במסגרת תפקידו כעורך דין העוסק במכון הרפואי, לא פעם סיפרו לי נהגים כי הם הגישו ערר ועניתי להם אוקי! ושאלתי אותם האם אתם יודעים על מה נפסלתם? ולאחר מספר שאלות אני מבין כי הם כתבו ערר מתוך תחושת בטן,

וזאת מבלי לצלם את ההחלטה של מהמכון הרפואי, בשביל לראות בעצמם על מה הם נפסלו וכל מה שכתבו בכתב הערר נשמע כך " אני בסדר לא מבין על מה פסלו אותי" או "זו פרנסה שלי" וכד'. בעצם אותם נהגים לא מבינים כי יש להם זכות לצלם את התיק הרפואי מהמכון והם חושבים לתומם כי ההחלטה שרשומה להם בדף אותו קיבלו ממשרד הרישוי, כי אינם מתאימים אישיותית לנהיגה היא בעצם כל ההחלטה.

אולם שימו לב! כן יש לכם זכות לצלם את החומר וחובה עליכם לצלם את החומר מהמכון, הרי ללא ההחלטה של המרב"ד, על מה אתם מערערים.

כך למשל, אדם אשר נכשל במכון הרפואי בשל אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה, מבין שהוא יכול להגיש ערר,

מה שקורה בפועל, אותו אדם ניגש לועדה הרפואית וכל מה שיש לו להגיד לחברי הועדה: "אני בסדר לא עשיתי שום דבר" וכו',

והוא אפילו איננו מודע, שלפני הועדה מופיע גיליון הרשעותיו התעבורתי והפלילי ובתוך הגיליון מופיעים עבירות של מהירות מופרזת, דיבור בנייד בזמן נהיגה ועצם כך שהוא עונה שהוא בסדר! הוא מתחמק מלקיחת אחריות על מעשיו דבר המצביע על מסוכנות גבוהה מצד אותו נהג,

מה גם שלפני הועדה מופיע הבדיקות במרב"ד ויש צורך להתייחס אליהם ואף לסתור אותם בעזרת מומחים שונים.

שימו לב, לא כל מומחה מתאים למשימה, לדוגמה ברור לנו שבדיקה פסיכולוגית היא לא בדיקה פסיכיאטרית!.

אבל איך אותם נהגים אמורים לדעת את כל זאת הרי, אפילו את הזכות הבסיסית של לצלם את ההחלטה של המכון הם לא עשו. האם נפסלתם על ידי פסיכיאטר? או פסיכולוג?, את זה תדעו לאחר צילום ההחלטה.

אז מה לעשות? להציל את הרישיון נהיגה! ע"י פניה אל עו"ד המכון הרפואי

במידה ואתם פונים לעו"ד למכון הרפואי עוד טרם הבדיקה במכון הרפואי, הסיכוי שלכם לעבור את הבדיקות יגדל משמעותית.

יש לקחת בחשבון, שלא לכל עו"ד תעבורה יש את הידע בתחום הזה של המכון הרפואי, שכולל, הבנה בתחומים רפואיים ופסיכולוגים. כך למשל על עורך הדין להכיר באילו כלים פסיכולוגים משתמש במרב"ד, כגון מבחן MMPI ועוד.

וכאשר מדובר במקרים רפואיים, על עורך הדין להכיר את התקנות של המרב"ד, לדוגמה – אדם עם קוצב לב המבקש רישיון לרכב ציבורי.

נדרש מעורך הדין להבין באיזה סוג של קוצב לב מדובר (ישנם כמה) או אדם עם סוכרת נעורים TYPE 1 או TYPE 2, כאשר במקרה זה, נדרש מעורך הדין לדעת מה HMA1C של אותו אדם וזה רק על קצה המזלג.

שלב ראשון – ההכנה לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים:

עורך דין למכון הרפואי, ילווה את הנבדק, כבר בשלבים הראשונים במכון הרפואי, תחילה עו"ד ינסה להבין מדוע הנבדק נשלח למכון הרפואי מלכתחילה.

הכנה לבדיקות במכון הרפואי - עו

לאחר הארכה של הסיבה שבגינה נשלח הנהג למבדקים, הוא יעשה לנבדק מעין הכנה לבדיקות במכון הרפואי וכן יסביר לו מהם זכויותיו המשפטיות.

בעצם הבנה טובה של ההליך עוד בטרם ניגשנו למכון והכוונה טובה מלכתחילה תמנע הרבה נזקים בעתיד ותעזור לנבדק להגיע לתוצאה המיטבית, שהיא קבלת סוג הרישיון עליו הוא נלחם.

יש לציין כי הרבה פעמים נהגים לא מבינים מדוע הם בכלל נשלחו למרב"ד – כגון אנשים שהיו בוועדת של ביטוח לאומי ודווחו למרב"ד לאחר שנים, או נהגים שהורשעו בעבירת נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים ועוד.

עורך דין תעבורה העוסק במרב"ד יכין את הנבדק/ת לבדיקה באופן המקסימלי בשיתוף פעולה עם מומחה פרטי בתחום. כך שאפילו אם הנבדק לא יעבור את הבדיקה במרב"ד, הנזק שייגרם יהיה מופחת דבר אשר יעזור לשלב הבא שהוא וועדת ערר.

מוזמנים לקרוא מאמר שכתבנו על >> הקשר בין שימוש בסמים והמרב"ד.

שלב שני –  ועדת הערר:

אם אתם כבר אחרי הבדיקה במכון הרפואי ונמסר לכם ע"י משרד הרישוי כי אינכם כשירים לנהיגה בשל "אי התאמה אישיותית" או מבחינה רפואית לדוג' נירולוגית וקיבלתם שלילת רישיון ממשרד הרישוי, עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ימשוך את התיק הרפואי שלכם מהמכון הרפואי ובהתאם לכך יכין את כתב הערר (בתוך 30 יום)  ואת קו ההגנה המיטבי בפני ועדת ערר.

ייצוג עו

הרבה אינם יודעים! שגם אם עורכי הדין מבקשים את החומר הרפואי הם אינם זכאים לקבל את החומר הגולמי דהיינו המבחנים אשר נעשו לנבדק וגם בעיה זו ניתנת לפתרון!

יש לזכור שגם אם קיבלנו את התיק הרפואי עדיין כל מה שנראה שם זה טבלאות והסברים שנעשו בבדיקה במכון.

עורך דין למכון הרפואי מבין את מהות הבדיקה והנימוקים ובהתאם לכך, לא ייגש לוועדה ללא הגנה מלאה כגון חוות דעת פרטית מתאם המערער, היות ואם הנבדק לא יצליח לעבור גם בוועדת הערר,

יש צורך שיהיה בסיס איתן לערעור מנהלי בבית המשפט המחוזי אשר דן אך ורק בשאלה משפטית ולא בדברים אשר במומחיות הועדה.

שלב שלישי – ערעור לבית המשפט המחוזי בשיבתו כבית משפט לעניינים מנהלים:

כמו כן, במידה והנבדק לא עבר את ועדת הערר, עורך הדין ילמד את נימוקי הועדה ובהתאם לכך יגיש ערעור מנהלי לבית המשפט המנהלי, בשאלה משפטית בלבד. מוזמנים לקרוא עוד על >> ערעור מנהלי על החלטת ועדת ערר.

יש להבין – הערעור לא עוסק בטענות כגון "הועדה טעתה אני בסדר", אלה בשאלות משפטיות אשר לוקחות מהמשפט המנהלי.

כך למשל שאלה משפטית של פגיעה בזכות הטיעון בועדת הערר או אי נימוק ההחלטה של הועדה. במצב זה על הנהג, לטעון בערעור המנהלי כי לא ניתנה לו הזכות לטעון טענותיו בפני הועדה או שהפרוטוקול הועדה לא מנומק דיו ועוד.

היות והועדה היא הליך מנהלי, עליה לעמוד בכללים של הליך מנהלי תקין. והשאלות המשפטיות שנקבעו בפסיקה, נועדו לתת לבית המשפט כלים לבדוק האם ההליך בוועדת הערר היה תקין מבחינה מנהלית.

יחד עם זאת מדובר בהליך בו, האזרח יצטרך לשלם אגרה וכן יקבע לו סכום עירבון גבוה הנועד להבטיח את הוצאות המדינה. גובה העירבון יכול להגיע גם ל 15,000 ש"ח. לכן מדובר בהליך מורכב ולא זול.

בסופו של יום בית המשפט המחוזי יכול להחזיר את הרישיון לנהג או להחזיר אותו לבדיקה נוספת או לדחות את הערעור.

שלב שלישי ערעור מנהלי בשאלה משפטית - עו

מדוע לא כדאי לי לייצג את עצמי –

כבר נתתי למעלה דוגמאות, לאנשים שסומכים על עצמם כי יוכלו להתמודד עם המבדקים במרב"ד או מול ועדת הערר.

אולם יש לקחת בחשבון שהמבדק בוועדת הערר לרוב יהיה בין 2 ל 5 דקות לכל היותר.

אי הבנה של מהות המבדק ובטח ובטח, כאשר הנבדק לא צילם את ההחלטה של המכון הרפואי וכתוצאה מכך איננו יודע, מה הסיבה לפסילה. בוודאי לא יצליח לעבור את הועדה.

דעו לכם, כי מספיקה תשובה אחת לא במקום על מנת להביא לפסילתכם, כאשר הזכות להיבדק פעם נוספת היא לאחר שנה.

עו"ד המכון הרפואי ערן עקראוי –

לעורך דין ערן עקראוי ניסיון עשיר של למעלה מ 12 שנים, בהתנהלות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וועדת ערר תל השומר וכן בהגשות ערעורים מנהלים לבתי המשפט המחוזיים על החלטות ועדת הערר תל השומר.

עד היום עזרנו לאלפי נהגים לקבל את רישיונם חזרה, בין אם מדובר על מבקשי רישיון לרכב ציבורי או למשא כבד וכן לאנשים אשר נשלחו למרב"ד בעל כורחם.

תהליך הלווי במשרדנו כולל, מספר שלבים. במידה והנהג מגיע אלינו טרם הבדיקה, אנו נדאג לציידו עם מיטב הכלים שיעזרו לו לעבור את הבדיקה במרב"ד בהצלחה.

במידה והנהג מגיע אלינו לאחר שהתקבלה במכון החלטה לפסול אותו מלנהוג, אנו נדאג לצלם מהמכון הרפואי את ההחלטה אשר בגינה הוחלט לפסול את הנהג ולאחר שנלמד את ההחלטה, אנו נבדוק את כל הדוקומנטציה הרפואית או עברו התעברותי של הנבדק וכן נביא חוות דעת פרטית מטעמנו.

לאחר איסוף החומרים הנדרשים, נכין עבור הנבדק כתב ערר ונגיש אותו במועד הקבוע בחוק לועדת הערר אשר בתל השומר. כאשר יגיע מועד הועדה נכין את המערער לערר וכן נייצג אותו בפני הועדה.

אזהרה: אין הכותב אחראי על שום נזק מכל סוג לעושה שימוש במאמר זה ולפני כל פעולה משפטית יש לפנות לעורך דין המתמחה בתחום המכון הרפואי. 

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק