ערעור על דוח תנועה / משטרה איך מערערים?

ערעור על דוח תנועה / משטרה, המאמר הכי מקיף לשנת 2023. 

קיבלתם דו"ח תנועה עם נקודות שלא בצדק? אתם רגע לפני פסילת רישיון הנהיגה בשל צבירת נקודות? אל תמהרו לשלם את הדו"ח. באמצעות טיפול משפטי נכון ומדויק, ניתן יהיה להוכיח את חפותכם בבית המשפט או לחילופין למחוק את נקודות משרד הרישוי כך שרישיונכם לא יפגע.   

זכרו, ניקוד משרד הרישוי מסכן אתכם ועלול לפגוע אנושות ברישיון הנהיגה שלכם. הנכם מוזמנים לקרוא מאמר זה אשר נכתב על ידי עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי, אשר משמש כסגן יו"ר ועדת בתי משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין ולהבין כיצד ובאיזה אופן תוכלו לשמור על רישיון הנהיגה שלכם. 

משרדנו ער לחשש הטבעי הנובע כתוצאה מרישום דו"ח תנועה אשר לצדו נקודות משרד הרישוי. בעידן של ימינו, רישיון נהיגה אינו מותרות וכי הוא משמש פעמים רבות לצורכי פרנסה או עניינים רפואיים. פגיעה ברישיון הנהיגה כמוה כפגיעה בחירותו של האדם ובני משפחתו.

ערעור על דוח תנועה / משטרה איך מערערים היא שאלה בעלת תשובות רבות והחשוב מכל היא ההבנה כיצד ובאיזה אופן לפעול אם נרשם לכם דוח תנועה לא מוצדק או אחד כזה שעלול לפגוע לכם ברישיון הנהיגה.

ערעור על דוח תנועה - עו

ערעור על דוח תנועה אינו עוסק בעבירות תנועה חמורות מסוג הזמנה לדין כגון – נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים או נהיגה ללא רישיון אלה דוחות משטרה מסוג קנס עם נקודות בלבד.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

ערעור על דוח תנועה ונקודות – שאלות ותשובות

להלן שאלות ותשובות אשר חוזרים על עצמן:

תשובה –

  • נהג אשר צובר 12 נקודות יוזמן לקורס בסיסי אשר יערך מספר ימים – ועד אשר לא יעבור אותו רישיונו יפסל על ידי משרד הרישוי.
  • נהג אשר צובר 24 נקודות יוזמן לקורס ייעודי מתקדם אשר נערך מספר ימים (וקשה מקודמו) – ועד אשר הנהג לא יעבור את הקורס רישיונו יפסל על ידי רשות הרישוי, כמו כן תקופת הצבירה תהפוך ל 4 שנים במקום שנתיים.
  • נהג אשר צובר 36 נקודות רישיונו יפסל ל- 3 חודשים על ידי רשות הרישוי ובסופם יצטרך לעבור מבחן עיוני (תאוריה מחדש), עד אשר הנהג לא יעבור את התאוריה רישיונו יפסל ע"י רשות הרישוי.
  • נהג אשר צובר 72 נקודות רישיונו יפסל ל- 9 חודשים ובסופם הוא יצטרך לעשות טסט + תאוריה + בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועד אשר לא יעבור את כל הבדיקות והתנאים רישיונו יפסל.
  • נהג אשר צובר פעמיים 36 נקודות בתוך 6 שנים רישיונו יפסל ל 9 חודשים והוא יצטרך לעבור את כל התנאים שרשמנו בפסיקה שלפני
  • יש לציין כי כל התנאים הם מצטברים.

לקריאה>> לחץ

תשובה –

תקופה של שנתיים זה לא יום ולא יומיים, כך לדוגמה נהג אשר מקבל דו"ח מהירות ו 8 נקודות, מספיק כי יקבל דוח נוסף והוא כבר יחוייב בקורס בסיסי אשר נערך כמה ימים ובסופו יש מבחן, כמו כן תקופת הצבירה תתחיל מרגע המעבר של הקורס וזה במצב אידאלי שלנהג אין נקודות בכלל!

תשובה: אם אתה משפטן ואתה בקיא בחוק בפסיקה ובנהליי המשטרה לך על זה! אבל אם אינך בקיא דע לך כי רובם המוחלט של הנהגים אשר מתנהלים באופן עצמאי נפולים כבר בשלבים הראשונים של ההליך! כך שבסופו של יום הם גם בזבזו זמן יקר של עצמם, גם ספגו את הניקוד ואם לא דיי בכך לעיתים משיתים עליהם גם תנאים שלא היו מקבלים אותם אילולא ערערו! וזה מבלי לדבר על הקנס הגבוה ובזבוז זמן שיפוטי יקר!

תשובה: בית המשפט איננו כבול כבול לעונש המקורי של הקנס ובעצם יכול לגזור כל עונש אחר על הנהג שביקש להגיש ערעור על דוח תנועה.

תשובה:

התביעה הנה גוף מבוקר כך שהתובע איננו יכול לעשות מה שהוא רוצה והוא נתון לביקורת האגף שמעליו ולמפקדיו,

כאשר הסדרים נעשים אך ורק על סמך כשלים בראיות ובמידה ואינם נמצאים התובע איננו יסכים לשנות את סעיף העבירה או במילים אחרות להגיע להסדר מקל אך ורק לשם סגירת התיק!

כמו כן בתקופה האחרונה יש אפילו החמרה מצד אגף התנועה למצות את הדין עם נאשמים!

מדוע חשוב לטפל בדו"חות תנועה צפו בסרטון אשר הכנו עבורכם

דוחות תנועה נפוצים עם ניקוד –

 

קיבלתי דו"ח עם נקודות מה עושים? ערעור על דוח תנועה / משטרה

הדו"חות בהם ניתן לערער הם דוחות מסוג ברירת קנס / ברירת משפט אשר לצדם מופיעות גם נקודות משרד הרישוי. במקרה ונרשם דו"ח תנועה ישנן מספר אפשרויות לטיפול בדו"ח:

  • אפשרות ראשונה – תשלום הקנס כפי שמופיע על גבי הודעת תשלום הקנס ואז בעצם הנהג מודה בביצוע העבירה והנקודות יזקפו לחובתו עם תשלום הקנס.  אנו מאמינים כי אם הנכם קוראים מאמר זה אינכם מעוניינים לשלם את הקנס אלא לטפל בו ובעיקר בנקודות הרשומות לחובתו.
  • אפשרות השנייה – להגיש בקשה להישפט בגין הדו"ח שנרשם לנהג. ממועד רישום הדו"ח על ידי השוטר בשטח או ממועד קבלת הדו"ח לידנו באמצעות דואר ישראל, אנו יכולים בתוך 90 ימים ממועד קבלת הדו"ח להגיש בקשה להישפט (התאריך האחרון לבקש להישפט מופיע על גבי הדו"ח) באמצעות מילוי ספח הבקשה להישפט הקיים בדו"ח. חשוב לציין כי את הבקשה להישפט יש לשלוח למשטרת ישראל בתוך 90 הימים ולעקוב אחרי משלוח הבקשה.
  • להגיש בקשה לביטול דו"ח תנועה או המרתו לאזהרה תוך 30 ימים ממועד בו קיבלתם את הדו"ח. במסגרת בקשה להמרה לאזהרה יש לפרט את הסיבות אשר לטעמכם מצדיקות את המרתו לאזהרה או ביטולו. יש לזכור כי בהתאם לקריטריונים של אגף התנועה, יש לעמוד במספר תנאים בסיסים על מנת שניתן יהיה להמיר את הדו"ח לאזהרה.

מוזמנים לקרוא בהרחבה על > ביטול כתב אישום בתעבורה.

ערעור על דוח משטרה - עו

לא אני נהגתי ברכב מה עלי לעשות אם נרשם לי דו"ח תנועה?

לא אחת דוחות תנועה נשלחים לנהגים שונים אשר למעשה כלל לא ביצוע את העבירה. המקרה הנפוץ ביותר לעניין זה הוא דו"ח מהירות הנרשם על ידי מצלמת מהירות ונשלח בדואר רשום לכתובת בעל הרכב.

דוחות מצלמה נושאים לצדם נקודות משרד הרישוי ולא אחת משרדנו טיפל בנהגים אשר צברו לחובתם נקודות רבות עקב דוחות מצלמה ומסיבה לא ברורה לא טרחו לבצע את הסבת הדוח לנהג אשר החזיק ברכבם במועד ביצוע העבירה.

במידה ונרשם לכם דו"ח תנועה אך לא אתם החזקתם ברכב במועד ביצוע העבירה יש לאתר את הנהג הרלוונטי ולבצע את הסבת הדו"ח על שמו. על קצה המזלג נציין כי הסבת הדו"ח תעשה באמצעות הגשת בקשה מתאימה למשטרת ישראל בצירוף תצהיר חתום כדין ע"י הנהג שהחזיק ברכב בפועל במועד ביצוע העבירה וכן צילום רישיון נהיגה שלו.

הסבת הדו"ח במקרה זה היא חיונית לצורך ביטול דו"ח התנועה מגיליון ההרשעות שלכם ובפועל יוצא מחיקת הניקוד השייך לו. אין לשלם את הדו"ח ולאחר מכן לבדוק כיצד ניתן להסבו על הנהג הרלוונטי. תשלום הדו"ח יסתום למעשה את הגולל ולא ניתן יהיה לאחר מכן לסייע לכם להסב אותו.

לפירוט מלא בעניין הסבת דו"ח תנועה כנסו למאמר ==>  הסבת דוחות תנועה.

 

מדוע חשוב להגיש להישפט במסגרת הזמנים הקבועה בחוק

בראש ובראשונה יש לזכור כי ממועד בו הגשנו להישפט בגין דו"ח התנעה שנרשם לנו אין לשלם את הדו"ח ויש להמתין למועד הדיון שישלח לנו מטעם משטרת ישראל.

החשיבות של הגשת בקשה להישפט במסגרת הזמנים הקבוע בחוק הינה קריטית ובעלת משמעות עצומה. איחור במועד הגשת הבקשה למשטרת ישראל גם אם מדובר באיחור קל שבקלים עלול להביא לדחיית הבקשה ולסירוב משטרת ישראל לאפשר לכם להישפט בגין הדו"ח.

90 הימים אשר קבע המחוקק בעניין הגשת הבקשה להישפט הינם בבחינת ייהרג ובל יעבור לעניין נושא זה ויש לשים לב לכך ולא לפספס את המועד הנ"ל. ככל ובכל זאת מסיבות כאלה ואחרות לא עלה בידכם להגיש את הבקשה להישפט במועד הקבוע בחוק ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה מתאימה להארכת מועד להישפט ולפרט מדוע לא פעלתם במסגרת הזמנים הקבועים בחוק.

במקרה וחלפו 90 הימים, קיימת אפשרות להגיש >> בקשה להארכת מועד להישפט  אך סיכויי קבלתה על ידי בית המשפט תלויים בנימוקים אשר יעלו בה לעניין איחור בהגשת הבקשה להישפט וכן בנימוקים אשר יצוינו לגבי עיוות הדין וסיכויי המבקש במשפט.

מומלץ בחום להימנע מאיחור המועד הקבוע בחוק בהגשת הבקשה להישפט אך במידה ובכל זאת לא ניתן היה לפעול במסגרת 90 הימים יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שיסייע לכם להגיש את הבקשה הרלוונטית לבית המשפט באופן הנכון ביותר והמקצועי ביותר.

כיצד ניתן לערער על דוח תנועה?

נקדים ונציין כי ערעור על דוח תנועה / משטרה הוא עניין פרוצדורלי לא מסובך אך דורש ריכוז והקפדה על מילוי הפרטים כנדרש. טעות במילוי מספר תעודת זהות ולו בספרה אחת עלולה להביא לדחיית הבקשה על הסף. בתחתית דו"ח התנועה ישנו ספח אשר יש למלא כהלכה ובסופו לחתום עליו ולשלוח בדואר רשום למשטרת ישראל.

במידה ומדובר בדו"ח מודפס ולא דו"ח ידני, רוב פרטי הנהג מופעים בספח הבקשה להישפט וכל שנותר הוא לחתום על הספח ולשלוח אותו בדואר רשום למשטרת ישראל מרכז פניות נהגים.

להלן טופס בקשה להישפט כמופיע בגב הדו"ח.

ערעור על דוח תנועה באמצעות בקשה להישפט - עו

את הבקשה להישפט יש לשלוח באופן מקוון או בדואר רשום למרכז פניות נהגים ארצי (מפנ"א) ת.ד. 120 פתח תקווה, מיקוד 49100 ולשמור את אישור משלוח דואר רשום למעקב. לאחר משלוח הבקשה להישפט, יש להמתין לקבלת הזמנה לדין מטעם משטרת ישראל אשר תשלח אף היא בדואר רשום לכתובת אשר צוינה בספח הבקשה להישפט.

חשוב לציין כי פעמים רבות דבר הדואר שעניינו הזמנה לדין לא מתקבל אצל הנהג ולמרבה הצער נשפט הוא בהעדרו ומוטלים עליו עונשים שונים. המלצתנו היא לעקוב אחרי סטטוס הבקשה להישפט אחת לכמה שבועות ולוודא כי אכן לא התקבל מועד לדיון בעניין הדו"ח.

מה צפוי לנהג לאחר משלוח הבקשה להישפט

לאחר משלוח הבקשה להישפט צפויה משטרת ישראל לשלוח לנהג בדואר רשום הזמנה למשפט בבית משפט לתעבורה. המזנה לדין תכלול את מועד הדיון, שעתו וכן מיקומו הגאוגרפי של בית המשפט. יש להתייצב לדיון במועד הקבוע בטופס ההזמנה ללא איחורים וללא היעדרויות.

במידה והנהג לא יתייצב בבית משפט במועד הקבוע לו הרי שבית המשפט יהיה רשאי לשפוט אותו בהעדרו ולהטיל עליו עונשים שונים.

שפיטה בהעדר הנהג בעבירות תעבורה היא עניין נפוץ ויש להיזהר ולהימנע מקבלת פסק דין בהעדר. ביטלו של פסק הדין דורש הגשת בקשה מיוחדת ושכנוע בית המשפט כי סיבה מספיק טובה מנעה מכם לא להגיע לדיון הקבוע בעניינכם.

במועד הדיון הראשון בבית משפט עליכם יהיה לתת תשובה באשר לאחריותכם לעבירה המיוחסת לכם. ככל ותקבלו אחריות, ירשיע אתכם בית המשפט בעבירה המיוחסת לכם והוא יהיה רשאי להטיל עליכם עונשים שונים. יש לשים לב כי בית המשפט אינו כפוף לקנס המופיע בדו"ח והוא רשאי להטיל עונשים אחרים כראות עיניו.

ככל ותכפרו במיוחס לכם יקבע מועד דיון נוסף במהלכו תוכלו לחקור את השוטר או השוטרים אשר רשמו לכם הדו"ח ולנסות לשכנע את בית המשפט כי אינכם אשמים ולא ביצעתם את המיוחס לכם.

טבלה המרכזת את הפעולות האפשריות בערעור על דוח תנועה

הסיטואציה  הפעולה האפשרית  ההשלכות בנסיבות העניין 
רישום דו"ח תנועה לנהג הנושא לצדו נקודות משרד הרישוי תשלום הדו"ח הרשעת הנהג בגין העבירה שביצע ורישום הנקודות הרשומות לצדה באופן אוטומטי
רישום דו"ח תנועה המכיל נקודות משרד הרישוי הגשת בקשה להישפט במסגרת 90 הימים הקבועים בחוק המתנה למועד הדיון והתייצבות בבית המשפט לתעבורה עם קבלת ההזמנה ממשטרת ישראל
אי הגשת בקשה להישפט במסגרת 90 הימים הקבועים בחוק הגשת בקשה להארכת מועד להישפט לבית משפט לתעבורה. במסגרת הבקשה יש לנמק ולפרט מדוע לא הוגשה הבקשה במועדה וכן להצביע על עיוות דין שיגרם לנהג במידה ובקשתו לא תתקבל במידה ובית המשפט יקבל את הבקשה המועד להישפט בגין הדו"ח יוארך ולנהג תשלח הזמנה לדין. במידה ובית המשפט ידחה את הבקשה על הנהג יהיה לשלם כפל קנס ולשאת בניקוד משרד הרישוי המופיע לצד העבירה
התייצבות במועד הדיון בבית משפט לתעבורה הודאה במיוחס בכתב האישום הרעת הנהג והטלת עונשים שונים כפי שבית המשפט ימצא לנכון בנסיבות העניין
התייצבות במועד הדיון בבית המשפט לתעבורה כפירה במיוחס בכתב האישום הדיון יקבע להוכחות ועל הנהג יהיה לחקור את השוטרים והעדים השונים במטרה להוכיח את חפותו
טיפול בדוח תנועה על ידי עורך דין המתמחה בדיני תעבורה צילום החומר הרלוונטי, עריכת רשימת כשלים ופגמים העולים מחומר הראיות. גיבוש קו הגנה ראוי ומקצועי זיכוי הנהג בדין או הגעה להסדר טיעון מקל עם התביעה המשטרתית אשר לרוב ימחק את הניקוד המופיע לצד העבירה

איך משרדנו יכול לעזור לכם בערעור על דוח תנועה?

  • כצעד ראשון משרדנו יגיש עבורכם ערעור על דוח תנועה / ערעור על דוח משטרה במסגרת הזמנים הקבועה בחוק.
  • לאחר הגשת הבקשה, משרדנו יכניס את הדוח לרשימת מעקב עד להגעת תאריך המשפט ויעקוב אחרי סטטוס הבקשה.
  • לאחר הגעת תאריך משפט, משרדנו יאסוף עבורכם את החומר הנוסף אשר איננו נמצא בהישג ידכם מהגורמים הרלוונטיים כגון שלוחת התביעות המשטרתיות וכו'. עם קבלת החומר לידנו, אנו נעבור בעיון על כל המידע הרלוונטי ונערוך רשימת כשלים מסודרת ועניינית אשר תוגש לעיון התביעה המשטרתית.
  • בתיאום עמכם, אנו נגבש את קו ההגנה בתיק בית המשפט ונבין אם פנינו להסדר טיעון עם התביעה או שמה ניהול התיק וחתירה לסיומו בזיכוי. ככל ונסיבות הדו"ח יעלו עילה לביטולו, אנו נפעל לביטול הדו"ח ומחיקת הרישום הנלווה אליו.
  • ביום המשפט נתייצב עבורכם בבית המשפט לתעבורה במטרה להילחם על חפותכם או במטרה להגיע להסדר טיעון מקל כגון שינוי סעיף העבירה לסעיף ללא נקודות. ברוב עבירות התעבורה אין חובת התייצבות של הנאשם בבית המשפט כך שישנו סיכוי גבוה כי נחסוך לכם את ההופעה בבית המשפט על כל המשתמע מכך.

 

 

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

 

דוגמאות לתיקים אשר טיפל משרדנו והסתיימו ללא ניקוד

לחצו על התמונות לראות את פסקי הדין>>

 

בדוגמאות שהבאנו לעיל, מדובר בלקוחות משרדנו אשר נרשמו להם דוחות משטרה עם נקודות. לאחר שפנו למשרדנו, ביקשנו להישפט עבורם ודאגנו לתקן את סעיף העבירה לעבירה אשר אין ניקוד לצדה.

כך למשל בעבירת דו"ח על טלפון עם ניקוד, שונה סעיף העבירה לעבירה ללא נקודות שעניינה אי אחיזת הגה בשתי ידיים. בעבירה של חציית צומת באור אדום שונה סעיף העבירה לקיפוח זכות המשתמשים בדרך וכו'.

עוד ביקורות והמלצות על משרדנו בגוגל וברשתות

ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14

להמלצות נוספות בגוגל ופייסבוק לחץ כאן

במידה והנכם זקוקים למענה בעניין ערעור על דוח תנועה או כל נושא משפטי כלשהו, הנכם מוזמנים להתקשר למשרדנו בכל עת ולקבל ייעוץ משפטי ע"י עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה. ללא ספק לאחר קבלת הייעוץ המתאים, תבינו טוב יותר את זכויותיכם והאפשרויות העומדות בפניכם.

עוד שאלות ותשובות בנושא ערעור על דוחות תנועה:

תשובה: יש לזכור כי מדובר בזמן מוגבל של 90 יום מרגע קבלת הדו"ח, כאשר הזמן עובר יהיה מסובך מאוד להחזיר את הגלגל לאחור לכן יש לפעול מוקדם ככל האפשר.

אכן מדובר ברוב במילה כנגד מילה, אך יחד עם זאת גם שוטר הוא בנאדם והוא עלול לטעות, ובדיוק בשביל זה המחוקק קבע מנגנון בו האזרח יכול להודות בדו"ח ולספוג את הניקוד או לבקש להישפט, עורך דין מיומן ינסה להוכיח את גרסתכם על סמך חקירה נגדית של השוטרים בבית המשפט על סמך הכנה מוקדמת במטרה לזכותכם או להגיע להסדר טיעון מקל למשל שינוי סעיף העבירה לסעיף ללא ניקוד.

הקשר בין ערעור על דוח תנועה לבין נהגים חדשים:

משרדנו המטפל באלפי תיקי תעבורה בשגרה, נתקל לא אחת בנהגים חדשים אשר שילמו דוחות תנועה בתוך תקופת הנהג חדש ולאחר מכן לא הבינו מדוע נקראו על ידי משרד הרישוי לבצע מבחן תאוריה מחדש ולבצע אמצעי תיקון שונים לרבות בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

טענה נפוצה העולה פעם אחר פעם על ידי נהגים אלו היא כי הדו"ח ששילמו למשל דו"ח על נסיעה במהירות מופרזת לא נשא לצדו נקודות ולתומם חשבו כי תשלומו לא יפגע בהם.

ערעור על דוח תנועה במקרה של נהג חדש חשוב הרבה יותר מנהג ותיק שכן במקרה של נהג חדש, גם דוח תנועה קל שבקלים עלול לחבל ברישיון הנהיגה שלו ולגרום לו לבצע מחדש אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי. לצורך העניין, עבירת מהירות מופרזת גם אם היא ללא ניקוד תחייב את הנהג חדש באמצעי תיקון המופיעים בחוק שהם תאוריה וטסט וכן להיות נהג חדש למשך שנתיים נוספות.

מסיבה זו, נהג חדש אשר נרשם לו דוח תנועה רצוי ומומלץ כי יועץ עם עורך דין תעבורה על מנת שניתן יהיה להימנע מהטלת הסנקציות המופיעות במשרד הרישוי כגון ביצוע מבחן עיוני וכן הארכת תקופת הנהג חדש.

לסיכום: נושא ערעור על דוח תנועה:

נהג אשר נרשם לו דוח על ידי שוטר נניח על נסיעה נגד כיוון התנועה או שנשלחה אליו בדואר הודעת תשלום קנס בגין ביצוע עבירת תעבורה כלשהי חייב לדעת קיימות לו שתי אפשרויות אשר לכל אחת השלכות ומשמעות משלה:

  1. נהג זה יכול לשלם את הקנס המקורי ולספוג את הניקוד הנלווה לו. ללא ספר האופציה הגרועה מבין השתיים.
  2. לנהג ישנה האפשרות לבקש להישפט תוך 90 ימים (כלומר ערעור על דוח משטרה) מרגע קבלת הדוח לידו. את הבקשה יש לשלוח בדואר רשום או באתר מדור פניות נהגים באופן מקוון. אפשרות זו מוגדרת ומוכרת כהליך ערעור על דוח תנועה / משטרה.

לאחר הבקשה להישפט (ערעור על דוח משטרה) הנהג יוזמן לבית המשפט לתעבורה לדיון הקראה שם יצטרך להשיב אם הוא מודה במיוחס לו או כופר בו.

לאחר הכפירה יוזמנו העדים להעיד ואילו הנאשם יצטרך לחקור אותם נגדית ולהוכיח כי לא ביצע את העבירה. כמו כן, לאחר ניהול המשפט, יהיה על הנהג לערוך סיכומים ולתמצת את כל טענותיו בכתב על מנת שבית המשפט ישתכנע כי יש לזכותו בדין.

בין אם מדובר בדוח פשוט ובין אם באירוע מורכב, סדרי הדין, הפסיקה והחוק משתנים מפעם לפעם ויש להתמצא במכלול הנסיבות על מנת שניתן יהיה להשיג את התוצאה הטובה ביותר. אם קיבלתם דוח תנועה, רצוי להתייעץ עם עו"ד לתעבורה וזאת על מנת לשפר את מצבכם מבחינה משפטית ולמקסם את האפשרויות העומדות בפניכם.

אזהרה – מאמר ערעור על דוח משטרה איננו המלצה או ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד תעבורה. אין האתר או הכותב אחראים על כל נזק אשר ייגרם לעושה שימוש בכתוב במאמר זה.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי
עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק