דוח על נסיעה בשולי הכביש

דוח על נסיעה בשולי הכביש ירשם לנהג אשר בחר לעשות שימוש ברכבו שלא באמצעות אחד מנתיבי הנסיעה המסומנים על גבי הכביש. כפי הידוע לכולם, שולי הכביש אינם מיועדים לנסיעה כלי תחבורה אלא לעצירת כלי רכב במקרה חירום או במקרה בו לא ניתן להמשיך בנסיעה.

דוח על נסיעה בשולי הכביש - עו

דוח על נסיעה בשולי הכביש נושא לצדו נקודות משרד הרישוי ועלול לפגוע קשות ברישיון הנהיגה של הנהג. ללא טיפול משפטי ראוי ומדויק, תצטברנה הנקודות הרשומות בדו"ח לחובת הנהג לכל ניקוד אחר הקיים לו במשרד הרישוי והוא עלול להידרש לבצע אמצעי תיקון שונים לרבות פסילת רישיון נהיגה במידה ויצבור 36 נקודות.

עורך דין תעבורה המתמחה בטיפול בדוחות תנועה יוכל לסייע לכם בטיפול בדוחות תנועה הנושאים נקודות משרד הרישוי. בימנו, רישיון הנהיגה הפך לרגליים של ממש עבור כל אחד ואחת מאיתנו, אל תזניחו את גורל רישיון הנהיגה שלכם פנו לעורך דין תעבורה ושימרו עליו.

מהם שולי כביש

שולי כביש לרוב יהיו החלק הנמצא מצדו הימני והשמאלי של נתיבי הנסיעה בכביש. במרבית המקרים, שולי הכביש יהיו מסומנים בקו צהוב כך שהחלק הנמצא מימן להם או משמאלם יוגדר כשוליים. שוליים אינם מוגדרים כנתיב נסיעה ומשכך חל איסור לנסוע בשולי הכביש.

גם בכביש בו השוליים לא מסומנים חל איסור לנסוע מחוץ לנתיבי הנסיעה המסומנים על גבי הכביש, נסיעה כזו שלא לצורך, עלולה לגרור רישום דוח תנועה הכולל נקודות משרד הרישוי. שולי הכביש נועדו לעצירת חירום או למעבר כלי רכב ביטחון הנמצאים בתפקיד במקרה הצורך.

דוח על נסיעה בשוליים מצולם

בשנים האחרונות החלה משטרת ישראל לאכוף עבירות תנועה רבות באמצעות אמצעי אכיפה דיגיטליים כגון מצלמת סטיילס. מצלמה זו מופעלת על ידי שוטר המוצב במרחק מה מהצומת או מהשוליים והוא מתעד את התנועה החולפת במקום.

ככל ותקלט עבירת נסיעה בשוליים באמצעות המצלמה, ירשם לנהג דוח על נסיעה בשולי הכביש והוא ישלח לביתו בדואר רשום עם תמונה המתעדת את העבירה. התמודדות משפטית עם דוח תנועה מצולם לא פשוט כלל וכלל ומשכך מומלץ לפנות באופן מידי למשרדו של עורך דין תעבורה על מנת שניתן יהיה להבין כיצד ניתן להתמודד עם רישום הדו"ח.

דוח על נסיעה בשוליים לרוב נאכף על ידי שוטר הנמצא בשטח העוצר את רכבו של הנהג ורושם לו דו"ח בו במקום אך כפי שצוין קודם לכן, דו"ח זה יכול שירשם לנהג גם באמצעות מצלמת סטיילס והוא ישלח אליו לכתובתו הרשומה במשרד הפנים.

מה העונש על נסיעה בשולי הכביש

דוח על נסיעה בשולי הכביש עלול לגרור רישום דוח תנועה מסוג ברירת משפט הכולל קנס כספי וכן 6 נקודות משרד הרישוי. נקודות אלו תצטברנה לחובת הנהג לכל ניקוד אחר הקיים לחובתו בהתאם לתקופת הצבירה המנוהלת על ידי משרד הרישוי.

צבירת נקודות משרד הרישוי מעבר לסנקציות השונות המטלות על נהג כגון ביצוע קורסים שונים עלולה אף להוביל לפסילת רישיון הנהיגה שלו ובמידה ונקודות אלו יעמדו את הנהג על צבירת 72 נקודות ויותר, גם הפנייה לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולאחר מכן ביצוע מבחן עיוני (תאוריה) ומבחן מעשי (טסט).

כיצד ניתן להתמודד עם דוח תנועה על נסיעה בשוליים

דוח תנועה על נסיעה בשולי הכביש הינו דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט דהיינו לנהג עומדת האפשרות לשלמו או להגיש בקשה להישפט בגינו (ערעור על דוח תנועה). ככל והנהג סבור כי לא ביצע את העבירה המיוחסת לו וברצונו לעמוד על כך כי הנקודות הרשומות לצד הדוח ימחקו, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה אשר יטפל בדו"ח.
טיפול בדו"ח נסיעה בשוליים ידרוש הגשת בקשה להישפט למשטרת ישראל ולאחר מכן התייצבות בבית משפט לתעבורה. במסגרת הדיון המשפטי אשר יתקיים בעניין הדו"ח, יפעל עורך הדין למחיקת הנקודות באמצעות שינוי סעיף העבירה לעבירה קלה יותר אשר אינה נושאת נקודות כגון עבירה של נהיגה בחוסר זהירות לפי תקנה 21(א) לתקנות התעבורה סמל סעיף 2423.

חשוב לזכור כי בהתאם לחוק, לנהג עומדים 90 ימים להגיש בקשה להישפט בגין הדו"ח שנרשם לו, לאחר מכן, לא תהיה אפשרות לטפל בדו"ח אלא במקרים מיוחדים וחריגים ובאישור בית המשפט בלבד. מסיבה זו, מומלץ להקדים ולטפל בדו"ח ובכך להבטיח שמירה על רישיון הנהיגה.

עורך דין תעבורה וטיפול בדו"ח תנועה

טיפול בדו"ח תנועה דורש התמודדות עם בירוקרטיה והתמצאות בהליכים המשפטיים המתקיימים בבית משפט לתעבורה. מעבר להגשת הבקשה להישפט אשר יש להגיש למשטרת ישראל הרי שיש לעקוב אחרי הטיפול בדו"ח ולוודא כי הנהג לא נשפט בהעדרו.

בנוסף, יש לצלם את מלוא חומר החקירה הקיים בלשכת התביעות ולאחר מכן לבוא בדברים עם תובע מוסמך לעניין העונש שיוטל על הנאשם בסופו של יום. עורך דין תעבורה הינו הגורם המקצועי אשר יכול לסייע לנהג להתמודד עם הפרוצדורה הקיימת בנושא וכן בטיפול בדו"ח עצמו לאחר מכן כאשר יגיע לפתחו של בית המשפט.
במסגרת הדיון המשפטי, יפעל עורך הדין לבטל את הדו"ח וכלל ולא ניתן לעשות זאת, למחוק את הנקודות הקיימות לצדו. פעולותיו המשפטיות של עורך הדין מתבססות על איתור כשלים בחומר הראיות והצגתם בפני התובע המוסמך.

דוח על נסיעה בשולי הכביש בדומה לדוחות תנועה רבים אחרים נושא לצדו נקודות משרד הרישוי, בהעדר טיפול משפטי ראוי והולם נקודות אלו עלולות לפגוע ברישיון הנהיגה ולגרום להטלת סנקציות חריפות על הנהג מטעם משרד הרישוי וכן בית המשפט.
עם קבלת הדו"ח, מומלץ לנהג לפנות לסיוע של עורך דין תעבורה על מנת שניתן יהיה להבין מהן ההשלכות של רישום הדוח וכן מהן דרכי הפעולה להתמודד עמו.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק