חודש פסילה בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית על נהיגה בשכרות

חודש פסילה בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית על נהיגה בשכרות הוא אחד רכיבי הענישה בתיק שכרות כך שבסופו של יום עורך הדין המטפל לנהג בתיק יוכל לבקש קיזוז של חודש פסילה מנהלית מכל עונש אשר יוטל עליו ע"י בית המשפט. במאמר זה נבדוק ונראה מהו אותו חודש פסילה מנהלית וכיצד בסופו של דבר ניתן יהיה להשתמש בחודש זה לטובת הנהג ולקזזו מכל עונש אשר יוטל עליו בסופו של יום.

חודש פסילה בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית על נהיגה בשכרות - עו

מהי פסילה מנהלית ולמה דווקא לחודש ימים:

פקודת התעבורה הסמיכה קציני משטרה בדרגת מפקח ומעלה לשלול רישיונות נהיגה של נהגים אשר היו מעורבים בעבירות חמורות לתקופה של 30 ימים. שלילה זו למעשה נקראת שלילה מנהלית והיא אינה קשורה לעונש אשר יוטל על הנהג בסופו של דבר ע"י בית המשפט. לצורך מאמר זה היות ואנו מדברים על עבירת שכרות הרי שהמחוקק התיר לקצין המשטרה לפי שיקול דעתו לשלול את רישיון הנהיגה לתקופה של חודש ימים בלבד. קראו גם בהרחבה על  – פסילה מנהלית של קצין משטרה.

סעיף 47ד' לפקודת התעבורה הוא המקור החוקי המעניק לקצין המשטרה את הסמכות לעשות כן כאשר בעבירות חמורות אחרות כגון תאונת דרכים לקצין ישנה הסמכות לשלול את רישיון הנהיגה לתקופה של 60 ימים.

מתי תוטל פסילה מנהלית על נהג אשר ביצע עבירת שכרות

לרוב, בפרקטיקה שימוע מנהלי ונטילת רישיון הנהיגה מהנהג בעבירת שכרות יעשה סמוך למועד עצירותו. לעיתים רחוקות רישיונו של הנהג יילקח בשטח ע"י השוטר המטפל ותחתיו יינתן לו רישיון נהיגה זמני. במקרה זה על קצין המשטרה לבצע לנהג שימוע בתוך 72 שעות ממועד עצירותו שאם לא כן עלול תוקפו המשפטי של השימוע להיות מוטל בספק.

שימוע מנהלי אינו חייב להיות בנוכחות הנהג ככל וזה יחליט לא להתייצב אליו. במידה והנהג הוזמן לשימוע אך בחר שלא להתייצב קצין המשטרה רשאי לפסול אותו העדרו. בפועל, מעטים מקרי השכרות בהם קציני המשטרה החזירו רישיונות נהיגה במסגרת שימוע מנהלי. עבירת השכרות הינה עבירה חמורה אשר קציני המשטרה ברוב המוחלט של המקרים נוטלים את רישיונות הנהיגה לתקופה המקסימלית שהמחוקק העניק להם דהיינו 30 ימים.

מה ההבדל בין פסילה מנהלית לפסילה עד תום ההליכים

כפי שנראה מיד, פסילה עד תום ההליכים ופסילה מנהלית זהות במובן שהן מוטלות על נהג ללא קשר לעונש אשר יקבל בסופו של דבר. יחד עם זאת, ישנם הבדלים ברורים בין שתי הפסילות ולמעשה מדובר בהליכים שונים לחלוטין.

  • פסילה מנהלית ניתנת על ידי קצין משטרה במסגרת שימוע מנהלי בעוד פסילה עד תום ההליכים תוגש לבית המשפט במסגרת התיק העיקרי שיפתח נגד הנהג והיא תדון בבית המשפט לתעבורה.
  • פסילה מנהלית אשר ניתנה על ידי קצין משטרה מוגבלת לתקופה של 30 ימים בעוד פסילה עד תום ההליכים כשמה כן היא עד תום ההליכים המשפטים כנגד הנהג.
  • הדרך לתקוף את שתי הפסילות שונה אף היא. בעוד את החלטת הקצין הפוסל ניתן לתקוף באמצעות הגשת בקשה לביטול פסילה מנהלית לבית משפט לתעבורה הרי שעל החלטת בית המשפט יש להגיש ערר לבית המשפט המחוזי.

למרות שמדובר בשתי פסילות אשר נועדו להרחיק את הנהג מהכביש בשל מסוכנותו ללא קשר לעונש שיוטל עליו בסופו של דבר הרי שמדובר בפסילות שונות הניתנות בהליכים שונים. לא מן הנמנע כי במקביל לפסילה המנהלית אשר תוטל על הנהג תוגש כנגדו גם בסופו של יום בקשה לפסילה עד תום ההליכים לאור חומרת העבירה המיוחסת לו.

האם תמיד כדאי להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית?

השיקול העומד בהגשת בקשה לביטול פסילה מנהלית לבית משפט משתנה ממקרה למקרה וראוי להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה. פעמים רבות בפרט כאשר מדובר בנהג חדש, קיים דווקא יתרון בפסילה המנהלית אשר יכול לסייע לנהג בסופו של יום בבית משפט. חודש פסילה בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית על נהיגה בשכרות הוא דבר יחסית חריג בנוף תיקי השכרות אך יחד עם זאת לא מן הנמנע כי כאשר מתגלים ליקויים רבים בחומר הראיות ניתן יהיה לתקן את העבירה לעבירה אשר תסתיים בסופו של דבר בעונש זה.

גם אם התיק לא יסתיים בחודש פסילה הרי שכל עונש אשר יוטל על הנהג בסופו של יום חודש הפסילה המנהלית יבוא בחשבון ויקוזז ממנו. לדוגמה, נהג חדש אשר ממילא יושת עליו עונש בסופו של דבר בגין עבירת נהיגה בשכרות, יוכל לבקש מעורך הדין המייצג אותו כי כאשר יגיע להסדר טיעון עם התביעה המשטרתית יבקש לקזז את החודש אשר הוטל עליו במסגרת הפסילה המנהלית.

שיקולים נוספים בהגשת בקשה לביטול פסילה מנהלית הם שיקולי כדאיות ויעילות. ככל והנהג ממילא אינו מתכוון לנהוג ויכול הוא להסתדר ללא רישיון נהיגה נראה כי אין טעם לרוץ ולהגיש בקשה זו. יש לזכור כי בסופו של דבר חודש הפסילה המנהלית יקוזז מהפסילה אשר תוטל על הנהג כך שמדובר בחיסכון זמן. מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום.

מהו העונש על עבירת נהיגה בשכרות

מדרג הענישה בעבירת נהיגה בשכרות משתנה ממקרה למקרה ותלוי במגוון סיבות רחב. כמות האלכוהול אשר תמצא בגופו של הנהג היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר אשר יקבעו את רמת הענישה וחומרתה. ככל ומדובר בתיק נהיגה בשכרות פעם שנייה הרי שהתביעה המשטרתית תעתור להטלת עונש מאסר בפועל ממשי מאחורי סורג ובריח. במידה ומדובר במקרה ראשון הרי שלרוב תיקים אלו מסתיימים בפסילת רישיון נהיגה לצד עונשים נלווים כגון מאסר על תנאי וכו'.

יש לזכור כי לצורך איתור אלכוהול בגופו של נהג ישנן מספר בדיקות לעשות כן ובדיקת הינשוף אינה הבדיקה היחידה. בדיקת דם לדוגמה הינה בדיקה נוספת אשר לרוב יעשו בה שימוש בתאונות דרכים. נהג אשר ימצא בדמו ריכוז אלכוהול גבוה מהמותר בחוק רישיונו יישלל לתקופה של 30 ימים ע"י קצין המשטרה וכתב אישום בגין נהיגה בשכרות יוגש כנגדו.

באלו מקרים תינתן חודש פסילה בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית על נהיגה בשכרות

כפי שצוין לעייל, אכן מדובר במקרה די נדיר בנוף עבירות התעבורה אך יחד עם זאת כאשר עולים כשלים משמעותיים מחומר הראיות ניתן להגיע לתוצאה מדהימה זו. למשרדנו הגיע נהג צעיר פחות מגיל 24 אשר נרשם לו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. משרד עו"ד ערן עקראוי ושות' צילם את חומר הראיות בתביעות המשטרתיות בחיפה ובדק את התיק לעומקו. לאחר בדיקה מעמיקה, התגלה כשל חמור בתיק והתיק נקבע להוכחות בבית המשפט.

חודש פסילה לנהג צעיר אשר הואשם בנהיגה בשכרות. לקריאת פסק הדין לחץ על התמונה>>

חודש פסילה נהיגה בשכרות - עו

בפסקה הבאה נפרט מהו הכשל החמור אשר הביא לתיקון כתב האישום מנהיגה בשכרות לסעיף של אי שליטה ברכב.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

כשל בחומר הראיות אשר הביא לחודש פסילה בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית

במקרה שצוין לעייל ולאחר שחומר החקירה נבדק על ידי משרדנו, התגלה כי לא צוין בטופס הרלוונטי כי הוחלפה פיה לפני בדיקת הינשוף. מדובר בכשל חמור אשר יכול לעורר ספק לגבי תוצאת הבדיקה ואמינותה. לא מן הנמנע כי אדם אחר אשר נבדק לפני הלקוח של משרדנו השאיר בפיה של הינשוף אדים של אלכוהול אשר לכאורה נמדדו לחובת הנהג שיוצג על ידי משרדנו.

בסופו של יום, הסכימה התביעה לתקן את כתב האישום לאי שליטה ברכב ולהסתפק בחודש הפסילה המנהלית אותה ריצה הנאשם דהיינו חודש פסילה בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית על נהיגה בשכרות. נציין ונאמר שוב כי תוצאה זו התקבלה אך ורק בשל כשלים שעלו בחומר החקירה אשר אפשרו למשרדנו לבוא במשא ומתן עמוק ואינטנסיבי אל מול לשכת התביעות.

הנחיצות של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה בעבירת שכרות

העונש בגין עבירת נהיגה בשכרות הינו עונש דרקוני וכבד. מדובר על פסילת רישיון נהיגה לתקופה של מינימום שנתיים ימים. כמו כן, נדרש בתקי שכרות ידע משפטי רב וזאת על מנת למצוא נקודות חולשה בראיות ולאפשר תיקון כתב האישום לעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. גם כאשר ישנם כשלים בחומר הראיות יש לדעת כיצד להביאם לתביעה המשטרתית על מנת שזו תסכים לתיקון כתב האישום.

גם במקרה שצוין לעייל וחרף הכשלים שעלו בחומר הראיות התביעה ביקשה למצות את הדין עם הנאשם ורק לאחר שמשרדנו כפר בתיק ועמד על חפותו של הלקוח הסכימה התביעה המשטרתית לרדת מהעץ ולתקן את כתב האישום לעבירה אשר בגינה הוטל עליו לבסוף חודש פסילה בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית על נהיגה בשכרות.

מסיבה זו, רצוי בתיקי שכרות להתייעץ עם גורם מקצועי שהוא עורך דין נהיגה בשכרות הבקיא בפסיקה, בנהלי המשטרה ובהוראות היצרן של מכשיר הינשוף. במידה והסתבכתם בעבירה של נהיגה בשכרות, הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לשם קבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות. ניתן לפנות למשרדנו בכל אחד מאמצעי התקשרות המופיעים באתר האינטרנט שלנו ואנו נשמח לעזור לכם ולסייע לכם להתמודד עם עבירת השכרות.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק