נהיגה בשכרות נהג חדש / נהג צעיר – כל ההסברים

מאמר נהיגה בשכרות נהג חדש / נהג צעיר נכתב ע"י עו"ד ערן עקראוי

הנך נהג חדש / צעיר ונתפסת נוהג בשכרות ? מומלץ לך לקרוא מאמר זה עד סופו. אנו נדאג לפשט עבורך את כל ההשלכות של נהיגה בשכרות העלולות להשפיע עליך וכן כיצד תוכל לפתור את הסוגייה המשפטית שנקלעת אליה.

נהיגה בשכרות נהג חדש - עו

מהי נהיגה בשכרות לנהג חדש / צעיר?

נהיגה בשכרות נהג חדש או נהיגה בשכרות נהג צעיר היא עבירה חמורה מאוד ולא בכדי קבע המחוקק לצידה עונש מינימום של שנתיים פסילה בפועל.

כאשר מדובר ב"אוכלוסייה מיוחדת" הכוללת נהג חדש, נהג צעיר עד גיל 24 וכן נהגים מקצועיים, המצב המשפטי רגיש יותר ועל כך נעמוד בהמשך המאמר.

יש להבין כי נהג במהלך השנתיים הראשונות להוצאת רישיון הנהיגה נמצא במעין מבחן בו אסור לו לבצע עבירות המופיעות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה ואחת מהן היא עבירה של נהיגה בשכרות. במידה ונהג חדש עבר על אחת מהעבירות המצוינות לעייל, הוא יהיה צפוי לאמצעי תיקון כגון: טסט, תאוריה, בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים הכול בהתאם להחלטת משרד הרישוי.

במקרה של נהיגה בשכרות בקרב נהגים חדשים וצעירים, משרד הרישוי ישלח את הנהג לבדיקות במכון הרפואי דבר העלול להמיט אסון של ממש על רישיון הנהיגה של הנהג החדש.

ההחמרה בעניין נהג חדש או צעיר הן ע"י בית המשפט והן על ידי משרד הרישוי נעשית מהטעם שנהגים חדשים אין בידם מיומנות נהיגה כפי שלנהג ותיק יש וכי הסיכוי שיהיו מעורבים בעבירת תאונת דרכים גבוהה יותר מנהג אשר לו ותק נהיגה רב בשנים.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

הישגים ב- עבירה של נהיגה בשכרות:

ניתן למצוא עוד אלפי דוגמאות במדור הצלחות באתרנו:

נהיגה בשכרות נהג חדש 0 אחוז אלכוהול

כמות האלכוהול המותרת בעניין נהג ותיק היא עד 290 מיקרוגרם באוויר נשוף. כאשר מדובר בנהג צעיר ( שטרם מלאו לו 24 שנים )  / חדש, הכמות המותרת היא עד 50 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף ובמילים אחרות כמות מזערית ואפסית המותרת לשתייה ונהיגה.

נהיגה בשכרות נהג חדש 0 אחוז אלכוהול - עו

בדיקת ינשוף לנהג חדש וצעיר – נהג חדש יחשב שיכור אם בבדיקת אוויר נשוף ימצא מעל 50 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף.

בבדיקת דם – העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב- 100 מיליליטר דם.

נהגים צעירים וחדשים שימו לב, מדובר בכמות אלכוהול נמוכה מאוד כך שבפועל יוצא אסור לכם לשתות כלל אלכוהול ולנהוג.

מה העונש הצפוי לנהג חדש אשר יורשע בנהיגה בשכרות

כמו שציינתי לעיל, בחוק ישנן עבירות שלגביהן נקבעה פסילת רישיון נהיגה מינימלית כגון עבירת נהיגה בשכרות אשר עונש המינימום בגינה הוא שנתיים פסילה על נהיגה בשכרות בפעם הראשונה ו-4 שנים פסילה כאשר מדובר בפעם השנייה. כמו כן, ישנם עונשים נלווים כגון פסילה על תנאי, מאסר על תנאי, התחייבות עצמית, קנס ועוד.

כאשר מדובר בנהג צעיר או נהג חדש, בתי המשפט הם לא התחנה האחרונה בשרשרת הענישה הצפוי לנהג. מלבד בית המשפט לתעבורה, משרד הרישוי עלול להפעיל סנקציה מנהלית כלפי הנהג החדש בשל עבירת השכרות שביצע ולהטיל עליו עונשים חמורים מטעמו.

נהיגה בשכרות נהג צעיר העונש - עו

שיטת משרד הרישוי כוללת אמצעים אופרטיביים כלומר יש לה שיניים ובמה דברים אמורים

בתקופת נהג חדש, אסור לנהג לעבור עבירות מסוימות (ראה מאמר עבירות נהג חדש) הנמצאות בתוספת לחוק כאשר אחת מהם היא נהיגה בשכרות. נהג חדש אשר יבצע עבירה זו צפוי להיות נהג חדש שנתיים נוספות לרבות ביצוע מבחן עיוני ומעשי מחדש. טרם יקרא נהג זה לביצוע המבחנים מחדש, ישלח ע"י משרד הרישוי לבצע בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

הבעייתיות בתיקים אלו שגם אם עורך הדין משיג לנהג החדש / צעיר בתיק השכרות 3 חודשים פסילה עונש אשר לכל הדעות מקל במיוחד הרי שבסיום הפסילה, יפנה אותו משרד הרישוי לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. תהליך הבדיקות במרב"ד אורכות לא מעט זמן כאשר בכל התקופה האמורה הנהג פסול מנהיגה.

במידה והנהג לא עבר את המבדקים במרב"ד, עליו יהיה להמתין שנה עד הבדיקה הבאה או להגיש ערר לוועדת ערר אשר מקום מושבה תל השומר.

על מנת שנהג חדש יוכל להימנע מכל האמור לעייל ובפרט מבדיקות במכון הרפואי אשר לדעת משרדנו הן מכשילות ביותר, יש לדעת כיצד לנהל את ההליך המשפטי בחכמה ובצורה שתמנע מהנהג חדש את התסבוכת הזאת.

יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה בנוגע לסוגיה זו על מנת למצוא את פתרון הטוב ביותר.

Drager IL 9510 מכשיר ינשוף חדש - עו

אם יש פסילת מינימום, איך חבר שלי קיבל 3 חודשי פסילה או 5 חודשי פסילה?

לא אחת משרדנו נתקל בשאלה כיצד ייתכן כי פלוני אלמוני קיבל מספר חודשי פסילה מצומצמים בגין נהיגה בשכרות בעוד החוק מחייב עונש של פסילת רישיון נהיגה לתקופה מינימלית של שנתיים.

תשובה לשאלה זו טמונה בכשלים העולים מחומר הראיות הקיים בתיק החקירה וביכולתו של עורך הדין לנהל משא ומתן עם התביעה המשטרתית אשר יביא לשינוי סעיף העבירה לנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים במקום נהיגה בשכרות.

עורך הדין המטפל לנהג הצעיר או החדש בתיק, ימצא כשלים ראייתים בחומר הראיות אשר יביאו לשינוי הסעיף של נהיגה בשכרות לסעיף קל יותר של נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

יש לשים לב כי בעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול עונש מינימום הוא 3 חודשים בלבד בעוד בעבירה של נהיגה בשכרות עונש המינימום יעמוד על שנתיים ימים. המדובר בהבדל משמעותי ביותר בעל השלכות מרחיקות לכת.

דוגמה להמחשה:

נהג חדש או נהג צעיר נתפסו נוהגים בשכרות ושכרו את שירותיו של עורך דין תעבורה אשר צילם את התיק המשטרתי וערך רשימת כשלים ראייתים העולים מחומר הראיות בו. עם הצגת כשלים אלו בפני התביעה המשטרתית, הסכימה התביעה לשנות את סעיף העבירה לנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ולבסוף סוכם כי על הנהג יוטלו 3 חודשי פסילה בניכוי חודש הפסילה המנהלית שריצה במסגרת הפסילה על ידי קצין המשטרה.

הדוגמה לעיל היא לגבי הסדר טיעון אבל אם ישנם כשלים מהותיים יתכן ויש לנהל משפט הוכחות ולהביא לזיכוי הנהג בדין. לחילופין, במידה וישנן כשלים כבדי משקל, יש לפנות בבקשה מתאימה לתביעות המשטרתיות על מנת שזו תבטל את כתב האישום ותמחק את הרישום מגיליונו של הנהג.

יש לשים לב לנקודה חשובה נוספת. היות והכמות אצל נהג חדש היא מזערית, 0 אחוז אלכוהול, למשטרת ישראל ישנה הסמכות לבקש את פסילתו עד תום ההליכים המשפטיים ככל והיא סבורה כי מדובר בכמות אלכוהול גבוהה המקימה מסוכנות מצדו של הנהג להמשיך לנהוג. בקשה לפסילה עד תום ההליכים עלולה לחבל אף היא ברישיון הנהיגה של הנהג ומומלץ בחום לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

מה יכולים להיות כשלים מהותיים בנהיגה בשכרות נהג חדש?

רשימת כשלים העולה מתיק שכרות יכולה להיות ארוכה ומגוונת ובתוכה לא מעט פגמים אשר יכולים להביא לזיכוי הנהג מעבירה זו. בין הכשלים הנפוצים בתיק שכרות ניתן למצוא את הדברים הבאים:

כשלים נפוצים בתיק שכרות:

  • אי כיול מכשיר הינשוף בתחילת המשמרת ובסופה או אי כיול תקופתי של המכשיר במעבדה.
  • אי החלפת פיה בין נבדק לנבדק.
  • אי המתנה של 15 דקות מרגע עיכוב הנהג ועד לנשיפה עצמה.
  • הלכת ארביב ועוד הרבה מאוד כשלים שאין מקום במאמר זה לפרטם.

כמובן שהכשלים הם רלוונטיים לכל התיקים של נהיגה בשכרות בין אם מדובר בנהג חדש או ותיק. לנהג חדש הרלוונטיות לאיתור הכשלים חשובה יותר שכן עליו להיות זהיר שבעתיים בטרם יסגור עסקת טיעון עם התביעה המשטרתית.

לא הרגשתי שיכור אז איך נמצאתי שיכור בבדיקה?

אחד הטענות החוזרות על עצמן פעם אחר פעם מפי נהגים שונים היא שהם לא הרגישו שיכורים אך בכל זאת מכשיר הינשוף מצא אותם ככאלה. ייתכן באמת כי תחושתו של הנהג היא כי הוא אינו שיכור אך היות ואלכוהול משפיע על כל אדם באופן שונה, החליט המחוקק לקבוע מידה אחידה של אלכוהול התגבש עבירת נהיגה בשכרות כך שכל מי שיעבור אותה יחשב שיכור ואין זה משנה איך הוא מרגיש בפועל.

כאשר מדובר בנהג חדש המידה היא כל כך קטנה כך שיוצא שהנהג החדש או הצעיר אינם יכולים לשתות ולנהוג בכלל גם אם מדובר בכוס אחת של משקה אלכוהולי.

האם ניתן לסרב לבדיקת ינשוף?

התשובה היא לא. נהג המסרב לבדיקת שכרות יוגש נגדו כתב אישום תעבורה והוא יחשב לשיכור ברמה הגבוהה ביותר. גם הכשלת הבדיקה תחשב כסירוב. יש להבין מדוע הנהג כשל או סירב אך בכל מקרה יש חובה על השוטר להסביר לנהג בשפה ברורה ומובנת מה ההשלכות של הסירוב.

האם ניתן לסרב לבדיקת ינשוף - עו

לסיכום מאמר נהיגה בשכרות נהג חדש / נהיגה בשכרות נהג צעיר

כפי שראינו, עבירת נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה עם עונש דרקוני של פסילת רישיון נהיגה לשנתיים. עו"ד לתעבורה עם ניסיון עשיר, יבדוק את חומר הראיות ילמד אותו ובהתאם לכך וביחד עם הלקוח יחליט על קו הגנה בתיק.

קו ההגנה בעבירה של נהיגה בשכרות נהג חדש / נהג צעיר יכולה להיות בעלת מספר כיוונים שונים:

  1. כפירה בתיק וניהול המשפט במטרה להביא לזיכוי הנהג.
  2. שינוי  סעיף עבירת הנהיגה בשכרות לסעיף קל יותר של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים וכך להגיע להסדר טיעון מקל של מספר חודשי פסילה בודדים.

יש לזכור כי כאשר מדובר בנהג חדש יש להיזהר בקבלת ההחלטות היות ויתכן כי נהג זה יקבל עונש קל בבית המשפט אולם במשרד הרישוי יאבד את רישיון הנהיגה שלו. לכן, בעבירת נהיגה בשכרות יש חשיבות עצומה להתייעץ עם עורך דין לתעבורה לפני כל פעולה ופעולה.

אנו מקווים שהפקתם תועלת מהטיפים אשר נתנו במאמר זה. אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לכתוב לנו או לפנות אלינו בכל אחד מאמצעי התקשורת המופיעים באתר האינטרנט שלנו.

5/5

אזהרה: יש לשים לב כי המידע המוצג לעיל במאמר זה הנו מידע אינפורמטיבי בלבד ואין הוא מיועד לשמש כ- ייעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור לעיל מבלי להתייעץ עם עורכי דין בתחום התעבורה / עורך דין נהיגה בשכרות. הכותב אינו אחראי על שום נזק מכל סוג אשר ייגרם לקורא אשר יעשה שימוש במאמר זה.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק