כמה נקודות זו שלילה של הרישיון

כמה נקודות זו שלילה של הרישיון זוהי שאלה העולה לא אחת כאשר נרשם לחובת נהג דו"ח תנועה. רישיונכם הותלה / נשלל בגין ניקוד או אולי קיבלת דו"ח תנועה שלא בצדק?

למשרדנו יש את כל הכלים המשפטיים המתאימים לטיפול בדוחות עם ניקוד וכן בפסילות של משרד הרישוי.

כמה נקודות זה שלילה - עורך דין תעבורה ערן עקראוי

בהקשר לשאלה כמה נקודות זו שלילה, יצא לי לא פעם  לראות כעורך דין העוסק בדיני תעבורה נהגים אשר טוענים טענות שונות לעיתים אולי נכונות כגון: "זה פעם ראשונה שאני מקבל דו"ח על נהיגה שלא בימין הדרך או  נהיגה במהירות מופרזת", לא שווה לי לטפל בדו"ח זה, הנקודות ממילא ימחקו" או טענות אחרות בסגנון " זו בסך הכול עבירת חגורת בטיחות או קנס מהירות מופרזת" מה כבר יכול להיות.

נהגים אלו כלל אינם מודעים להשלכות אשר עלולות להיגרם  לרישיון הנהיגה שלהם ע"י צבירת נקודות וכן לסנקציות אשר החוק מאפשר למשרד הרישוי להפעיל כנגדם לרבות חיוב בביצוע קורסים שונים, פסילות ממושכות וכן בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

בישראל מלבד בתי המשפט לתעבורה, ישנן רשויות נוספות המוסמכות לשלול רישיון נהיגה כאשר אחת מרשויות אלו הוא משרד הרישוי.

משרד הרישוי מפעיל רישום ממוחשב הנקרא שיטת הניקוד אשר תפקידו לזהות נהגים המבצעים עבירות תעבורה בפרק זמן קצר לפי התקופות הקבועות בחוק ובמידת הצורך להפעיל כנגדם "אמצעי תיקון" שונים כאשר אחד מאמצעי תיקון אלו הוא שלילת רישיון הנהיגה לתקופה קצובה של 90 ימים או 9 חודשים.

נחזור ונציין פעם אחר פעם כי רצוי ואף מומלץ כאשר מקבלים דו"ח תנועה שלא בצדק, לטפל בו כבר מיומו הראשון ולהגיש בקשה להישפט למשטרת ישראל בפרק הזמנים הרלוונטי (הבקשה מוגבלת ל – 90 יום). ככל ולא תוגש הבקשה להישפט במועדה או ככל ולא התקבל הדו"ח בדואר (דו"ח מצלמה) והנהג כלל לא מודע לקיומו, יכנסו נקודות משרד הרישוי לתוקפן גם אם הדו"ח לא שולם.

ככל וחלפו 90 הימים האפשריים להגשת בקשה להישפט, יהיה קשה מאוד להאריך את המועד להישפט באמצעות בית המשפט אך בהתקיים תנאים מסוימים, ניתן יהיה להגיש בקשה להארכת מועד להישפט לבית המשפט לתעבורה ולשכנעו כי מסיבות כאלה ואחרות לא עלה בידכם להגיש את הבקשה במועדה.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

כמה נקודות זו שלילה מנהלית על ידי משרד הרישוי?

שיטת הניקוד החדשה פועלת באופן של צבירה. ככל והנהג ממשיך לבצע עבירות תעבורה הכוללות נקודות הרי שלבסוף ימצא עצמו מאבד את רישיון הנהיגה ונאלץ לבצע בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

על כמה נקודות מקבלים פסילת רישיון - עו

אם כן, שיטת הניקוד פועלת באופן הבא:

  • נהג אשר צבר 12 נקודות לחובתו, יחויב בקורס נהיגה נכונה – נהיגה מונעת.
  • נהג אשר צבר 24 נקודות לחובתו, עליו לעבור קורס ייעודי מתקדם.
  • נהג אשר צבר 36 נקודות לחובתו, רישיון הנהיגה שלו יישלל לתקופה של 3 חודשים.
  • נהג אשר צבר לחובתו 72 נקודות, רישיון הנהיגה שלו יפסל לתקופה של 9 חודשים ובתום התקופה ישלח לבדיקות במרב"ד (לטעמנו מדובר באמצעי התיקון הקשה ביותר ראה למטה הסבר).
  • נהג אשר צבר לחובתו פעמיים 36 נקודות בשתי תקופות שונות בתוך 6 שנים בגין עבירות תנועה, רישיונו יפסל לתקופה של 9 חודשים ובסופה יצטרך לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולאחר מכן לבצע מבחן תאוריה וטסט.

את שיטת הניקוד מחשב משרד הרישוי אשר לא אחת נופלות טעויות במרשמיהם. מסיבה זו, כאשר עולה החשד כי ישנה טעות בתדפיס רישום הנקודות יש להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שזה יפעל לתקנה.

נהג חדש אשר יבצע עבירות תנועה מסוימות המופיעות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה, יחויב בתאוריה ולעיתים במבחנים במכון הרפואי. המרב"ד הנו גוף המשמש כיועץ למשרד הרישוי לעניין כשירות נהגים לנהיגה מבחינה רפואית ונפשית, מדובר בהליך הלוקח זמן רב ובמידה והנהג לא יעבור מבחנים אלו יש באפשרותו אפשרות להגיש ערר (תהליך הלוקח לא מעט זמן גם הוא) לוועדה הנמצאת בתל השומר. במידה והנהג לא יגיש ערר, עליו יהיה להמתין שנה בין בדיקה לבדיקה, כאשר כל פרק זמן רישיונו מותלה.

יש לציין כי נהיגה בזמן שרישיון מותלה נחשבת >> נהיגה בפסילה.

מדוע חשוב לשים לב לניקוד אשר נזקף לחובתכם?

אחרי שהבנו כמה נקודות זו שלילה / פסילה, עכשיו נסביר מדוע מומלץ לשים לב לניקוד הנצבר לחובתכם. ראשית, כפי שראינו לעיל, תקופת צבירת נקודות היא לא יום ולא יומיים אלה תקופה ממושכת העמדת בין שנתיים לארבע שנים. נהג שצבר לחובתו 22 נקודות תקופת הצבירה בעניינו תעמוד על שנתיים ואילו נהג שצבר ניקוד גבוה יותר תקופת הצבירה בעניינו תעמוד על 4 שנים. ככל והנהג ישלים את הקורסים לאחר 4 שנים ולא יבצע עבירות תעבורה נוספות עם ניקוד, תקופת הצבירה תתאפס ולא יהיו לו נקודות.

מדוע חשוב לשים לב לניקוד אשר נזקף לחובתכם - עורך דין תעבורה ערן עקראוי

יש לציין כי במידה והנהג לא יבצע את הקורסים תקופת הצבירה לעולם לא תתאפס וכן רישיונו יותלה עד לביצוע כל אמצעי התיקון הנדרשים. כפי שראינו למעלה בהרחבה, לניקוד יש סנקציות כלומר השלכות אופרטיביות על הרישיון נהיגה. אין להקל ראש בנקודות משרד הרישוי גם כאשר מדובר בעבירה ראשונה וזאת משום שאף אדם לא יכול לדעת מה יקרה מחר ואיזה דו"ח ירשם לו חלילה.

האם ניתן לטפל בנקודות משרד הרישוי לאחר שאלו נכנסו לתוקף?

אין ספק כי המצב האידיאלי הוא לטפל בדו"ח התנועה טרם ירשמו הנקודות לחובתו של הנהג. יחד עם זאת, לעיתים ישנם מצבים בהם הנהג כלל לא מודע לדו"ח שניתן לו ולמרבה הצער בשל העדר פעילות בדו"ח, הניקוד נרשם לחובתו ולבסוף נקלע הוא לתסבוכת עם משרד הרישוי. במצב זה, אמנם קשה הרבה יותר לפעול למחיקת הניקוד אך בהחלט ניתן לעשות זאת באמצעות ניתוח נכון של עבירות התנועה שבציע הנהג וכן נסיבות נוספות.

עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יוכל לקרוא את תדפיס נקודות משרד הרישוי של הנהג ולאחר מכן להבין כיצד ניתן לפעול ולסייע לו. לא אחת משרדנו הצליח לחלץ נהגים מפסילות ארוכות וממושכות של משרד הרישוי לרבות אמצעי תיקון שונים כגון בדיקות במכון הרפואי. גם אם הכל נראה אבוד ולא מעודד יש להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ולאפשר לו לסייע לכם לטפל בנקודות אלו.

החשיבות של פניה לעורך דין לתעבורה העוסק בשיטת הניקוד?

כפי שנראה מיד, הפניה לעורך דין לתעבורה כאשר נרשם דו"ח תנועה היא דבר חשוב מאוד אשר מומלץ לכל נהג לעשות במידה וצבר נקודות. מצד אחד כמעט כל עבירה יש לצדה ניקוד משרד הרישוי ומצד שני התמודדות עם שיטה זו לרבות טיפול בדוחות התנועה הם עניין לא פשוט הדורש מיומנות, הבנה ובקיאות בחוקה הרלוונטית והפסיקה.

שימוש בשירותיו של עורך דין תעבורה, יכול למנוע מהנהג פסילות רישיון וכן סנקציות נוספות אשר צפוי הוא לקבל ממשרד הרישוי עקב צבירת הניקוד שלו. במידת הצורך, ככל והדבר נדרש, עורך דין תעבורה יכול להגיש עתירות מנהליות כנגד משרד הרישוי לבית המשפט המחוזי במידה ונגרם לאזרח עוול וכן לבדוק את ההרשעות בעניינו של הנהג.

במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי אל מול משרד הרישוי בעניין ניקוד, מומלץ לפני הפגישה עם עורך הדין להביא מראש תדפיס ניקוד עדכני ממשרד הרישוי לצורך בדיקה ראשונית של מצב רישיון הנהיגה מבחינה משפטית.

את תדפיס הנקודות ניתן לקחת ממשרד הרישוי או להוציאו במכשירי הרשיומט המוצבים בסניפי סופר פארם ברחבי הארץ (בתשלום). לרוב דוחות כמו, מהירות, אי חגירת חגורה, דיבור בטלפון וכו' קל יותר לעו"ד לתקן מאשר כתב אישום על תאונת דרכים או נהיגה תחת השפעת אלכוהול. דוחות אלו הם אלו הדוחות אשר בעיקר פוגעים ברישיון הנהיגה של הנהג.

ככל ונרשם לכם דו"ח תנועה הכולל נקודות משרד הרישוי אל תמתינו עד אשר תצטרכו לשאול כמה נקודות זו שלילה של הרישיון. למספר הנקודות ישנו משמעות ישירה על רישיון הנהיגה שלכם, פעלו באופן מידי וצרו קשר עם עורך דין תעבורה המתמחה בתחום. ניתן לפנות למשרדנו בכל אחד מאמצעי התקשרות המופיעים באתרנו ואנו נשמח לסייע לכם ולהתמודד עם הטיפול בדוחות ובפועל יוצא מחיקת הנקודות.

אזהרה: מאמר כמה נקודות זה שלילה, אינו נועד למשמש תחליף לייעוץ משפטי ולפני כל פעולה יש להתייעץ עם עו"ד תעבורה ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם מכל סוג לעושה שימוש במאמר זה.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק