מצלמת מהירות באיילון – כביש 20

כביש 20, נתפסת נוהג מהירות מופרזת? קיבלת נקודות בגין עבירת מהירות מופרזת? אנו נלחם עבורך ונסייע לך להוכיח את חפותך. 

כחלק מהמלחמה שמנהלת משטרת התנועה בתאונות הדרכים הקשות, אוכפת היא  את עבירת המהירות באמצעות פרויקט חדש יחסית אשר נקרא א3.

מצלמת מהירות באיילון - עו

במסגרת הפרויקט, הותקנו ברחבי הארץ מצלמות מהירות כאשר מצלמת מהירות ראשונה הוצבה בנתיבי איילון – כביש 20 לכיוון צפון (ניתן לראות אותה בנתיב שמאל על נתיב הנת"צ).

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

איזה סוג של מצלמת מהירות מותקנת בכביש איילון?

מצלמת מהירות בכביש איילון אשר הוצבה לצורך אכיפת עבירת נהיגה במהירות מופרזת, היא מצלמה מסוג גאטסו חדשה המכונה א3. מדובר במצלמת מהירות מהדור החדש שיוצרה בהולנד והובאה לשימוש בישראל.

מדובר במצלמות מסוג גאטסו א-3 - עו

איך פועלת מצלמת מהירות בכביש איילון – כביש 20?

מצלמת מהירות נתיבי איילון כביש 20 לכיוון צפון (נסיעה בנת"צ) הינה המצלמה החדשה מהדור החדש של מצלמות מהירות הפועלות בשיטת לולאה מגנטית ונקראת מצלמת גאטסו חדשה. במסגרת התקנת מצלמות מהירות, הושתלו לכביש שני פסים מגנטים במרחק קבוע אחד מהשני (2.5 מטר). כאשר רכב חולף על הפס הראשון, המערכת נדרכת ויודעת לחשב בשבריר שניה את המעבר לפס השני.

לאחר צילום הרכב, התמונה נשלחת למרכז בקרה בירושלים באמצעות תקשורת סלולרית שם התמונות מפוענחות על ידי עובדי מרכז הבקרה ובמידה והתצלום תקין נשלח לנהג הודעה על דבר ביצוע העבירה.

מה המצב המשפטי כיום לגבי מצלמות המהירות א3?

מצלמת א - 3 - עו

האם פסיקת בית המשפט לתעבורה בעכו רלוונטית לגבי מצלמת מהירות בכביש איילון צפון? לאחרונה, בית משפט לתעבורה בעכו זיכה 21 נהגים מעבירת מהירות אשר נקלטה במצלמת א3. משטרת ישראל לא הגישה ערעור על פסק דין זה אך בטווח הקצר לאחר מתן פסק הדין, השעתה לכמה שבועות את משלוח הדו"חות לנהגים בהוראת פרקליטות המדינה לצורך בדיקה של הטכניון האם המצלמות אמינות.

לאחרונה, שבה וחזרה המשטרה לשלוח לנהגים דוחות בגין מופרזת שנקלטו במצלמת א3 תוך שהיא מצהירה שבדיקות שנעשו בטכניון מעלות כי התוצאות המתקבלות במצלמה אמינות ביותר. כיום מתנהל הליך בבית המשפט לתעבורה בחיפה בנוגע למצלמות מסוג א3 אולם נכון לרגע זה המצב הוא מצב של אי בהירות כאשר פסק הדין של בהמ"ש בעכו אינו מחייב ערכאות שיפוטיות אחרות.

נהג אשר נרשם לו דוח על מהירות מצלמת מהירות באיילון – כביש 20 עומדות בפניו מספר אפשרויות משפטיות עליהן נעמוד בפסקה הבאה.

קיבלתי דוח מהירות ממצלמת מהירות באילון – כביש 20 מה ניתן לעשות?

  • אם מדובר בדו"ח מהירות מצלמת מהירות בכביש איילון מסוג ברירת משפט יש באפשרות הנהג לבקש להישפט על העבירה בתוך 90 ימים מיום קבלת הדו"ח.
  • במידה ומקבל הדוח הוא לא הנהג שנהג בפועל במועד ביצוע העבירה שימו לב כי ניתן לשלוח תוך 90 ימים מקבלת הדו"ח בקשה להסבתו על שם נהג אחר. בכל מקרה במידה ובקשה זו לא תוגש במסגרת הזמנים הקבועה בחוק הרי שלאחר מכן יהיה קשה מאוד לטפל בדו"ח ולבצע את ההסבה.

כאשר ביקשנו להישפט והגענו לבית המשפט מה עכשיו?

גם במקרה זה ישנן כמה אפשרויות משפטיות.

  • אם הנהג כופר בביצוע העבירה כלומר הוא טוען שלא ביצע את העבירה אשר צולמה ע"י מצלמת מהירות באיילון אזי הדיון יקבע לניהול המשפט כלומר לחקור את העדים, דהיינו השוטרים.
  • אם הנהג מודה עם או בלי הסדר טיעון – ישנה הכרעת דין וגזר דין.

מה לגבי ניקוד משרד הרישוי?

לעניין ניקוד משרד הרישוי מדובר בשיטת הניקוד אותה מנהל משרד הרישוי בהתאם לעבירה בה הורשע הנהג. ככל והנהג מורשע נניח בעבירה עם 10 נקודות הרי שיזקפו לחובתו נקודות אלו. מבחינת ניקוד בעבירות מהירות ישנן עבירות מהירות עם 8 נקודות ועבירות עם 10 נקודות.

בינואר 2017 ועדת הכלכלה של הכנסת חתמה על צו המחמיר את הענישה על עבירות מסוכנות. צו זה למעשה הגדיל את הקנסות הכספיים ואת רף המהירות בו יוזמן נהג לבית המשפט. נהג אשר יצבור לחובתו עבירות תנועה רבות הכוללות נקודות משרד הרישוי יצטרך לבצע אמצעי תיקון רבים ומגוונים לצורך השבת רישיונו לרבות בדיקה רפואית במכון לבטיחות בדרכים.

מהן הטענות אשר יכולות לעזור לי אם נתפסתי לכאורה ע"י מצלמת מהירות באיילון – כביש 20?

  • יש לבדוק את סרט המצלמה אם לא היו רכבים נוספים בנתיבי איילון.
  • יש לבדוק כי מצלמת המהירות באיילון עברה בדיקות תקופתיות במעבדה המשטרתית.
  • לוודא כי הופחתו 5 קמ"ש מהמהירות הנמדדת.
  • יש לבדוק את טענת התיישנות היות ובעבירות של מצלמת מהירות התיישנות היא מהירה מאוד (על כך במאמר אחר).

הטענות הן רבות ולא נספיק במאמר זה לכתוב את כל הטענות אולם יש לזכור כי יש מה לעשות במקרה בו נרשם לכם דו"ח מהירות בכביש איילון.

במה יכול לעזור עו"ד תעבורה לנהג אשר נתפס ע"י מצלמת מהירות באיילון – כביש 20?

עו"ד תעבורה יצלם את תיק המשטרה בלשכת התביעות המשטרתיות, ילמד אותו תוך בדיקת כשלים בראיות ויבדוק האם ישנן טענות מקדמיות כגון טענת התיישנות או טענת הגנה מן הצד ועוד.  לאחר בדיקת התיק וביחד עם הלקוח, יגבש עורך הדין את קו ההגנה הרצוי לניהול המשפט במטרה לזכות את הנאשם או לשם הגעה להסדר טיעון מקל עם התביעות המשטרתיות על סמך כשלים בראיות.

לסיכום:

כפי שראינו במאמר במאמר זה, לצורך אכיפת עבירת מהירות הותקנו מצלמות מהירות מסוג גאטסו המכונות א3 בנתיב תחבורה ציבורית (בנתיבי איילון לכיוון צפון לפני גשר) כאשר המצלמה יכולה לאכוף גם נסיעה בנת"צ וגם עבירת מהירות. המהירות המותרת לנסיעה בכביש זה הינה 70 קמ"ש כאשר כל חריגה ממהירות זו עלולה להעמיד את הנהג בסכנת רישום דו"ח תנועה לחובתו.

ישנו חוסר בהירות גבוה בנוגע לאמינות מצלמות המהירות א – 3 וסוגיה זו מורכבת הן מבחינה טכנית והן מבחינה משפטית. ימים יגידו מה יעלה בגורל מצלמות המהירות ומה ההחלטה השיפוטית אשר תתקבל בעניינן. לעת עתה יש לעקוב אחר ההתפתחויות ולהתעדכן.

משרדנו ייצג ופעל במסגרת תיק המצלמות אשר נדון בבית משפט לתעבורה בעכו. עורכי הדין של משרדנו בקיאים ומעודכנים באופן קבוע במתרחש בתיק המצלמות החדש אשר מתנהל בימים אלו בבית משפט לתעבורה בחיפה. ככל ונרשם לכם דו"ח תנועה הנובע ממצלמות המהירות הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו ואנו נדאג לסייע לכם בהבנת מצבכם והאפשרויות העומדות בפניכם.

אזהרה: מאמר מצלמת מהירות באיילון אינו מהווה ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה. אין הכותב אחראי לשום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק