שוטר עם מצלמת מהירות – נתפסת ע"י אקדח לייזר משטרתי?

שוטר עם מצלמת מהירות תפס אותך על מהירות מופרזת? נמדדת על ידי אקדח לייזר משטרתי וקיבלת דו"ח עם ניקוד? דע כי ניתן לפעול לביטול הנקודות ושמירה על רישיון הנהיגה שלך.

שוטר עם מצלמת מהירות - אקדח לייזר משטרתי - עו

יש לציין כבר עתה כי "שוטר עם מצלמת מהירות " הוא בעצם שוטר אשר מפעיל מכשיר מסוג ממל"ז (אקדח לייזר משטרתי) אשר איננו מצלם את רכבכם אלה מודד מהירות באמצעות קרן לייזר הנשלחת לרכבכם ומודדת את מהירות הנסיעה ביחס למרחק מאקדח הלייזר. 

מסיבה זו, כותרת המאמר אינה מדויקת והיא נועדה לעזור לכם להבין במה מדובר. מדובר במכמונת מהירות ותיקה המופעלת על ידי שוטר הנקראת ממל"ז L.T.I 20 20. מטרת מכמונת מהירות זו לתפוס נהגים המבצעים עבירות מהירות וחורגים מהמהירות המותרת במקום. מאמר זה לא יעסוק בעבירות מצלמות מהירות מסוג א3 אלא בעבירות מהירות הנמדדות על ידי מכשיר ממל"ז המתופעל ע"י שוטר בשטח.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

איך פועל אקדח לייזר משטרתי?

שוטר מודד מהירות - עו

מבלי להיכנס לעומק הטכנולוגיה, מדובר במכשיר ידני קטן ונייד המופעל ע"י שוטר בשטח, כן אותו שוטר עם מצלמת מהירות במטרה לתפוס כלי רכב אשר נוסעים במהירות מופרזת. השוטר אוחז במכשיר ומכוון את הלייזר לכיוון כלי הרכב (רכב המטרה), את קרן הלייזר הוא מכוון למספר הרכב עד לנעילת המכשיר. לאחר נעילת מהירות הרכב, השוטר יעצור את רכב הנהג בצד הדרך ויציג בפניו את המהירות בה נמדד.

בעצם המכשיר עובד על אפקט דופלר ובמה דברים אמורים? קרן הלייזר היוצאת מהמכשיר לכיוון רכב המטרה פוגעת בו וחוזרת לעבר המכשיר. בעזרת נוסחה קבועה מתורגמת מהירותו של הרכב ביחס למרחק הקיים מהמכשיר.

מה יקרה אילו השוטר יכוון את הלייזר לכיוון החיכוך של הכביש עם הצמיג? במצב כזה ברור שהמהירות תהיה 0 קמ"ש היות ונקודת החיכוך לא זזה, לכן השוטר מכוון את אקדח הלייזר לכיוון מספר הרכב.

האם מכמונת הממל"ז אמינה?

בתי המשפט קבעו בשורה ארוכה של פסקי דין כי מדובר במכמונת מהירות אמינה אשר תוצאותיה משקפים את המהירות אשר בה אכן נסע הנהג. יחד עם זאת, לצורך הרשעת נהג בעבירת נהיגה במהירות מופרזת על השוטר מפעיל המכשיר לעמוד במספר תנאים מסוימים. בין היתר התנאים להפעלת ממל"ז כוללים את ביצוע הפעולות הבאות:

  • על השוטר המפעיל לוודא כי קיים קו ראיה נקי מכל הפרעה או מכל רכב אחר בינו לבין רכב המטרה.
  • אם שוטר עם מצלמת מהירות מפעיל אותה ממרחק של מעל 300 מטר יש להשתמש בחצובה עליה יונח המכשיר.
  • הפחתה של 5 קמ"ש ממהירות הרכב שנמדדה. (עד כמה מאות מטרים פחות ממרחק של 300 אין צורך בחצובה).
  • כיול המכשיר בתחילת וסוף המשמרת. האחריות לכיול מצלמות המהירות היא של אגף התנועה במשטרה.
  • בכל מקרה יש צורך בשמירה על קשר עין רציף בין רכב המטרה לשוטר עד לרגע עצירת הרכב הנמדד.
  • על השוטר המפעיל למלא כהלכה את כל הנספחים לדו"ח המהירות לרבות חלקו כיול המכשיר וביצוע הפעולות השונות לצורך בדיקת כשירותו.

האם הממל

כפי שניתן לראות לעיל, אומנם מכשיר הממל"ז עצמו אמין אולם שוטר עם המצלמת מהירות נדרש לבצע פעולות מסוימות על מנת שהתוצאה תהווה ראיה בבית המשפט לתעבורה. עורך דין מיומן יבדוק את הדו"ח בצורה מעמיקה ויגלה אילו פעולות לא ביצע השוטר ואילו בדיקות ביצע אך נפל בהן פגמים.

מבחינת הסנגור / עורך הדין יהיה עליו למצוא כשלים בדו"ח מהירות ממל"ז ולהציגם בפני לשכת התביעות המשטרתיות במטרה להגיע להסדר טיעון ומחיקת הנקודות. מה יכול להיות כשל ראייתי?

למשל, השוטר רושם כי מדד את רכב המטרה ולצורך עצירתו היה עליו לנסוע אחריו מרחק רב עד עצירתו. במצב כזה יתכן והיה איבוד קשר עין שכן הפעולה של הכניסה לרכב הנעה ויתכן גם סיבוב הניידת יביא לאיבוד קשר עין רציף עם רכב המטרה.

פסילה מנהלית של 30 ימים על ידי קצין משטרה:

בעבירות מסוג הזמנה למשפט כמו נהיגה בשכרות, אי ציות להוראת שוטר או מהירות גבוהה יוזמן הנהג לשימוע בפני קצין משטרה אשר צריך לשקול האם לשלול את רישיון הנהיגה לתקופה של 30 ימים. כאשר אנו מדברים על עבירת מהירות בהקשר זה, שימוע מנהלי על ידי קצין משטרה יערך רק כאשר מדובר בעבירת מהירות גבוהה אשר עניינה הזמנה לדין.

במקרה זה יבחן קצין המשטרה את החריגה מהמהירות וכן את עברו התעבורתי של הנהג. ככל ומדובר בחריגה נמוכה יחסית וכן עברו של הנהג מקל ואנו כולל עבירות דומות הרי שהנטייה היא להחזיר את רישיון הנהיגה לנהג. במידה ועברו של הנהג מכביד ומדובר בעבירת מהירות גבוהה גובר הסיכוי כי קצין משטרה יורה על שלילת רישיון הנהיגה לתקופה של 30 ימים.

היה וקצין המשטרה יפסול את רישיון הנהיגה לתקופה של 30 ימים, ניתן להגיש בקשה לבית המשפט אשר יורה לו לבטל את החלטתו או לקצר את משך זמן הפסילה. בקשה זו נקראת בקשה לביטול פסילה מנהלית אשר תוגש  לשופט תורן. דיון בבקשה יערך תוך מס' ימים ממועד הגשתה.

מדובר בהליך הנקרא פסילה מנהלית, ניתן לקרוא בהרחבה על נושא זה באתרנו ===> בקשה לביטול פסילה מנהלית כולל דוגמה

עבירת מהירות מסוג קנס עם ניקוד:

כאשר אנו בוחנים את עבירת המהירות ניתן להצביע על מספר שלבים באופן כללי אשר בכל אחד מהם צפוי הנהג לעונש אחר:

  • דו"ח עבירת מהירות ללא ניקוד – קנס של 250 ש"ח בלבד.
  • עבירת מהירות עם 8 נקודות ו- 850 ש"ח קנס.
  • עבירות מהירות עם 10 נקודות ו- 1500 ש"ח קנס.
  • עבירות מהירות מסוג הזמנה לדין בבית המשפט לתעבורה.

ברגע שמדובר בדו"ח ברירת משפט על הנהג לבחור האם לשלם את הדו"ח ולהיות מרושע בעבירה כולל הניקוד הרשום לצדה או לבקש להישפט תוך 90 ימים. במידה והנהג סבור כי לא ביצע את העבירה עליו למלא את ספח הבקשה להישפט המצורפת לדו"ח ולשלוח אותה בדואר רשום למשטרת ישראל מרכז פניות נהגים.

לאחר שהבקשה תתקבל במדור פניות נהגים במשטרה, ישלח לנהג תאריך למשפט בבית משפט לתעבורה שם יוכל לנסות להוכיח את חפותו או לחילופין לפעול אל מול לשכת הביעות במטרה להביא לביטול הנקודות.

מה לגבי נהגים חדשים?

הוספתי פסיקה זו מפאת החשיבות בעבירות מהירות נהג חדש. שימו לב, במידה ומדובר בנהג חדש אין זה משנה איזו עבירת מהירות נרשמה היות ובמידה והנהג יורשע בעבירה זו הוא יהיה צפוי להיות נהג למשך שנתיים נוספים וכן לבצע מבחן תאוריה מחדש ו/או טסט. לכן, במידה והנך נהג חדש דע לך כי יש מה לעשות על מנת למנוע סנקציות אלו. פנה באופן מידי למשרדנו ואנו נעזור לך להבין מהן האפשרויות העומדות בפניך.

נהגים חדשים ועבירות מהירות - עו

איך עורך דין תעבורה יכול לעזור כאשר שוטר עם מצלמת מהירות עיכב אותי?

עורך דין תעבורה, מכיר את הפסיקה ואת הנהלים של הפעלת המכשיר. עורך הדין יצלם את חומר החקירה מהתביעה המשטרתית יעבור עליו ויבדוק האם המדידה בצועה כהלכה. בהתאם לתוצאות וביחד עם הלקוח יקבע קו ההגנה להמשך הטיפול בתיק. קו ההגנה יכול להיות כזה שיביא להסדר טיעון מקל ומחיקת הנקודות או כזה שעניינו ניהול משפט הוכחות במטרה להביא לזיכוי הנהג בדין.

לסיכום נושא שוטר עם מצלמת מהירות.

כפי שראינו מדובר בתחום סבוך המכיל בתוכו פסיקה, הוראות הפעלה ומיומנות המפעיל. למרות שבית המשפט הכיר במכשיר הממל ז כמכשיר אמין הוא התנה זאת בפעולות מסוימות אשר השוטר נדרש לבצע כל פעם שהוא משמש במכשיר לצורך אכיפת עבירת מהירות. אי עמידה בתנאים שנקבעו בשורה ארוכה של פסקי דין או בהוראות ההפעלה יביאו להסדר טיעון מקל (למשל עונש ללא פסילה וללא ניקוד) או לזיכוי הנאשם.

ברוב המוחלט של המקרים מחיקת הנקודות העומדות לצד העבירה היא הדבר החשוב והמשמעותי עבור הנהג כך שעורך דין מיומן הבקיא במלאכתו יוכל לערוך משא ומתן מקיף עם לשכת התביעות במטרה לשינוי סעיף העבירה ומחיקת הנקודות.

למשרד עורכי דין ערן עקראוי ושות' ניסיון עשיר בייצוג בעבירות מהירות מסוג הזמנה לדין וכן בעבירות מסוג קנס. במידה וקיבלת דוח על מהירות הנך מוזמן לפנות למשרדנו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות ולהבין מה ניתן לעשות.

5/5

אזהרה: מאמר שוטר עם מצלמת מהירות / אקדח לייזר משטרתי, הינו מאמר אינפורמטיבי בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד / עורך דין תעבורה, ואין הכותב אחראי לשום נזק מכל סוג אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק