עבירת אי עצירה לפני מפגש מסילת ברזל, מתחלקת למספר עבירות אשר העונשים בגין עבירה זו, נעים בן קנס עם ניקוד לבין הזמנה לבית משפט לתעבורה.
מה העונש על אי עצירה לפני מפגש מסילת ברזל
לנוחיות הנהגים סימנו את סמל סעיף העבירה – על מנת לדעת באיזו עבירה אתם מואשמים ראו בדוח שקיבלתם את סמל הסעיף וחפשו אותו בטבלה!
העבירה |
סמל סעיף העבירה |
העונש |
אי עצירה לפני המפגש, כשיש ליידו תמרור “עצור” |
6371 |
הזמנה לדין (לבית משפט לתעבורה) 8 נקודות + שימוע בפני קצין משטרה |
אי עצירה לפני המפגש בהתקרב הרכבת
פה מדובר בעבירה שנהג לא עצר כשהרכבת מתקרבת, משמיעה צופר וכו’ |
6687 |
הזמנה לדין + 8 נקודות + שימוע בפני קצין משטרה |
אי עצירה לפני המסילה בהינתן אות אזהרה |
6685 |
הזמנה לדין + 8 נקודות + שימוע בפני קצין משטרה |
אי עצירה לפני המפגש כשהמחסום נע |
6686 |
הזמנה לדין + 8 נקודות + שימוע בפני קצין משטרה |
כניסה למפגש (מסילת ברזל) כשאין אפשרות להמשיך בנסיעה |
6212 |
6 נקודות + 500 ש”ח קנס |
חציית מסילת ברזל ע”י אוטובוס או רכב המסיע או מיועד להסיע 11 נוסעים ויותר כשהדרך למפגש אינה סלולה נהגת באוטובוס / רכב המסיע / מיועד להסיע 11 נוסעים |
6374 |
4 נקודות + 750 ש”ח קנס |
קיבלתי הזמנה לדין מה לעשות?
העבירה של אי עצירה לפני מפגש מסילת ברזל, היא עבירה חמורה מאוד ועלולה לגרום למותם של רבים. לכן המחוקק, קבע כי על עבירה זו הנהג יוזמן לדין.
במידה וקיבלת הזמנה לדין הדיון הראשון יהיה דיון הקראה, כלומר הנאשם צריך לענות לאישום:
- מודה
או
- כופר
במידה ונאשם מודה, אז תהיה הכרעת דין ואז טיעונים לעונש, וגזר דין.
במידה והנאשם כופר, אז התיק יקבע למועד אחר לשמיעת הראיות בתיק, בו יתייצבו עדי התביעה שהם השוטרים אשר רשמו את הדו”ח.
- הערה בשלב ההקראה יש לעלות טענות מקדמיות אם יש, אם הנהג לא יעלה אותם הוא יאבד אותם, אבל מדובר בנושא שניתן לכתוב עליו ספר אז לא ניכנס לכך.
איך מתנהל משפט מבחינת סדרי הדין –
ביום ההוכחות יהיה על הנאשם לחקור את השוטרים חקירה נגדית, שזהו הכלי המשפטי בו משתמשים בבתי המשפט להגיע לחקר האמת.
כמובן שכל הראיות ואיך חוקרים מה מותר מה אסור, הכל נקבע בדיני הראיות.
המטרה של הנאשם בסופו של יום, היא לעורר ספק סביר, בשביל לקבל זיכוי מלא או חלקי או מחמת הספק.
לאחר פרשת התביעה ופרשת ההגנה, שפה רשאי הנאשם להביא עדים או מומחים, יגיע שלב הסיכומים, כאשר בשלב זה עליך לעלות את כל ההישגים שהשגת במהלך החקירה הנגדית או עם המומחים מטעמך וכו’
לבסוף בית המשפט יצטרך או לזכות את הנאשם או להרשיעו, אם בית המשפט מזכה אז הוא יודיע על כך בהזדמנות הראשונה עוד בטרם הוא מקריא את הכרעת הדין. אולם אם בית המשפט ירשיע אותך יגיע שלב הטיעונים לעונש, שהתביעה תבקש להחמיר והנאשם יבקש להקל.
ולבסוף בית המשפט יגזור את העונש.
הכרעת הדין + גזר הדין = פסק דין.
דרך אחרת לסיים תיקי תעבורה, היא הגעה להסדר טיעון, אולם הדבר איננו פשוט, במיוחד בהזמנה לדין ולפעמים תצטרך להשיג הישגים של ממש על מנת שידברו על עסקה.
שימוע בפני קצין משטרה –
לאחר ששוטר מביא לאדם הזמנה לדין על עבירות של אי עצירה לפני מסילת ברזל, מסוג הזמנה לדין, הנהג יוזמן לשימוע אצל קצין משטרה אשר מוסמך לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג ל – 30 ימים.
הקצין יקבל את החלטתו על פי מסוכנות הנהג ועל פי ראיות לכאורה בתיק, כאשר על המסוכנות ניתן ללמוד מעברו התעבורתי של הנאשם ואילו ראיות לכאורה הם כל הרישומים שנעשו בתיק.
המלצה שלנו היא לא לדבר על העבירה עצמה בפני הקצין אלה על כל המסביב כמו, כמה אתם צרכים את הרישיון.
בנוסף יש לכם זכות להיות מיוצגים על ידי עורך דין תעבורה בשימוע בפני הקצין.
במידה והקצין פוסל אותכם ל 30 ימים, ניתן להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית לבית המשפט לתעבורה, קראו מאמר מורחב על >> בקשה לביטול פסילה מנהלית של קצין.
במידה וקיבלתם דו”ח ניקוד מה ניתן לעשות?
במידה וקיבלתם דו”ח מסוג ברירת משפט, יש לכם 90 ימים מרגע קבלת הדו”ח ליד, לבקש להישפט על הדו”ח בבית המשפט לתעבורה.
על מנת לבקש להישפט, יש למלא את הספח המצורף לדו”ח בשם בקשה להישפט ולשלוח אותו בדואר רשום! לכתובת הרשומה על הדו”ח.
הערה – חייב לשמור את הספח של המשלוח כהוכחה, שביקשתם להישפט בזמן!
לאחר הגעת הבקשה למדור פניות נהגים, תשלח לכם הזמנה לדין לבית המשפט לתעבורה ומכן השלבים של המשפט הם בדיוק כמו שפירטנו למעלה בהזמנה לבית המשפט.
כמובן שיש עוד אפשרויות כמו בקשה להמרה לאזהרה או בקשה לביטול דו”ח, אולם אנו לא ממליצים להשתמש בשיטות הלו, היות ובבקשה להמרה לאזהרה אחד התנאים זה להודות.
ואז נסגר הגולל.
האם כדאי לי לייצג את עצמי או לשכור עורך דין לתעבורה?
מבחינת עלות מול תועלת, השימוש בשירותיו של עורך דין לתעבורה, מתעלים על, ייצוג עצמי. כפי שראיתם על מנת לנהל משפט נדרש הבנה של דיני הראיות, סדרי דין, טענות מקדמיות ועוד ועוד.
כאשר אי הבנה בכל מה שציינתי תגדיל את הסיכוי להרשעה בדין.
מאידך, עורך דין לתעבורה יצלם את התיק, מהתביעות המשטרתיות, ילמד את התיק ועל סמך הניסיון המצטבר אשר ברשותו, הוא ידע למצוא את הכשלים אשר יובילו לזיכוי או להסדר טיעון מקל, כגון שינוי סעיף העבירה, לסעיף ללא ניקוד.
דעו לכם, הרבה חושבים כי ביום ההקראות של מעל ל 100 תיקים תובע ישב איתם ויסגור הסדר. למען האמת מספיק שתהיו יום אחד ותראו את כמות ההרשעות, בשביל להבין כי התובע שיושב ביום ההקראות לא ממהר לסגור הסדר, מהסיבה שגם הוא מפוקח וכל הגעה להסדר ללא נימוק, תעמיד אותו לביקורת מול האגף.
מחקרים מראים כי אחוז ההרשעות בהליך הפלילי בישראל הוא למעלה מ – 90 אחוז הרשעות.
לכן, מומלץ מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע שהוא עורך דין ולקבל ייעוץ לגבי הדרך בה נפעל.
במידה והוזמנתם לדין או קיבלתם דו”ח עם נקודת בעבירת אי עצירה לפני מפגש מסילת ברזל, אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל אמצעי ההתקשרות באתר ואנו נשמח לסייע לכם.