ברכב אנו חוגרים חגורה, לפני הנסיעה אולם כשר מדובר באופנוע, החוק מחייב אותנו לרכוב באופנוע עם קסדה תקנית (לפי התקן הכתוב בחוק), אשר הרצועות שלה סגורות.
רוכב אופנוע אשר ייתפס עובר על עבירה זו, יקבל דו”ח מסוג ברירת משפט עם 6 נקודות + 250 ₪.
ואני חייב להדגיש כי לאחרונה אני נתקל כעורך דין, בהרבה דוחות מהסוג הזה כנגד רוכבי אופנועים.
כאשר על עבירה זו, יש לא מעט ניקוד.
נתפסת רוכב ללא קסדה או שהקסדה לא הייתה סגורה או לא תקנית מה עושים?
מדובר בעבירה מסוג ברירת משפט, כאשר הכוונה היא שהמחוקק נתן לנו מספר אופציות:
- לשלם את הדו”ח ואז נחשב כמודים בביצוע עבירה והניקוד ייזקף לחובתנו,
- לבקש להמיר את הדו”ח לאזהרה, דבר שאני לא ממליץ מהסיבות שהפרט עוד מעט,
- לבקש להישפט על עבירה תוך 90 ימים מרגע קבלת הדו”ח ליד,
כפי שראינו יש לנו מספר אופציות מקבלת הדו”ח ליד, כאשר האופציה הראשונה איננה טובה היות ויתווסף לגיליון ההרשעות הניקוד בגין העבירה.
האופציה השנייה היא מסוכנת ולא תמיד אפשרית, היות והחוק מציב תנאים להמרה לאזהרה שעליכם לעמוד בהם, כאשר אחד מהם הוא להודות ופה הבעייתיות.
היות ומדובר בלהודות לפני שמקבלים את ההחלטה, יתכן והמשטרה תדחה את הבקשה ואז האופציה השלישית תיסגר בפניכם ולמה? כי אם תחליטו להישפט אז יציגו בפניכם את ההודיה על העבירה במסגרת הבקשה להמרה לאזהרה.
מה גם שלעיתים אנשים יחליטו להודות סתם בתקווה לקבל אזהרה.
לכן האפשרות השלישית היא דרך המלך ועליה נדון כבר בסעיף הבא,
בקשה להישפט על נהיגה או רכיבה באופנוע ללא קסדת מגן –
מדובר בדרך הטובה ביותר, ומרגע קבלת הדו”ח ליד יש באפשרותכם, לבקש להישפט תוך 90 ימים מרגע קבלת הדו”ח ליד. את הדו”ח יש למלא ולשלוח אותו בדואר רשום לכתובת הרשומה על הספח.
חשוב לשמור את הספח כראיה למשלוח הבקשה, כמו כן ניתן לבקש להישפט דרך האתר של משטרת ישראל.
לאחר משלוח הדו”ח והגעתו למדור פניות נהגים במשטרה, יישלח לכתובתנו הזמנה לדין בבית המשפט לתעבורה, כאשר היום הראשון בתיק יהיה יום ההקראה, בו בית המשפט יקריא לנו את העבירה והנסיבות, ואילו אנו נצטרך לבחור אם אנו מודים או כופרים.
במידה וכפרנו, התיק יקבע למועד אחר בו יגיע השוטר שנתן את הדו”ח ויעיד בבית המשפט על נסיבות ביצוע העבירה ואילו אנו נצטרך על ידי חקירה נגדית לקעקע את אמינות השוטר ובמילים יותר נכונות לעלות ספק סביר.
כמובן שההליך של ניהול משפט הוא הליך מורכב אשר דורש הרבה ניסיון והתמצאות בחוקים, תקנות, סדרי דין, פסיקה ודיני ראיות.
לכן רצוי ועדיף לתת לבעל מקצוע שהוא עורך דין תעבורה לטפל עבורנו בבעיה, כאשר הבעיה היא ניקוד!
הרבה פעמים אנו רואים כי לעבירה זו נלווית עוד עבירה של >> עבירת נסיעה על המדרכה, שכן השוטר ניגש לרוכב ואז הוא קולט או שהקסדה לא סגורה או שאיננה תקנית.
עלות מול תועל בייצוג עצמי מול לקיחת עורך דין תעבורה
בהנחה שאתם משפטנים אולם אם אינכם משפטנים, רצוי ומומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה ולבדוק אפשרות לייצוג.
עורך דין ידע למצוא כשלים בדו”ח ולא הכשלים שאתם חושבים, כגון האגדה של שוטר לבש או לא לבש כובע😊. עורך דין מחפש את הכשלים על פי פסיקה שנקבעה וכן על פי הכרת החוק והנהלים של המשטרה, כאשר עמדת הכוח של עורך דין מול תובע היא גדולה יותר, מאשר אזרח שסביר להניח שאיננו מכיר את התקנות, החוק והפסיקה, סדרי דין, דיני ראיות ועוד.
ולמען האמת אתם מוזמנים לגשת בעצמכם ליום ההקראות בבית משפט לתעבורה והיווכח בעצמכם, כמה מתוך הלא מיוצגים מודים בדיון הראשון, מבלי להבין שהודו או בשל טעות בהבנת החוק.
לכן רצוי וכדי להתייעץ עם עורך דין לתעבורה, אשר יעבור על הדו”ח ישמע את הגרסה שלכם, וידע למצוא את הכשלים בראיות על סמך הניסיון העשיר שלו.