לפעמים נהגים מנסים לקצר את הדרך ונוהגים נגד כיוון התנועה, בכביש חד סטרי.
הרבה פעמים שוטרים יחכו לנהג ממש בסוף הרחוב כאשר הנהג עושה פרסה של פחות מכמה מטרים.
מדובר בעבירה, עם 6 נקודות לחובת הנהג וקנס בגובה 500 ₪.
לפני שאתם משלמים קראו את כל המאמר!!!!

העבירה |
הסעיף + סמל סעיף העבירה |
העונש |
נהיגה בכיוון ההפוך בכביש חד-סיטרי
|
– תקנה 37 לתקנות התעבורה
– סמל סעיף העבירה – 5430 |
– 6 נקודות
– 500 ₪ קנס |
מה האפשרויות העומדות בפני הנהג?
מדובר בעבירה שהיא מסוג ברירת משפט. כלומר לנהג יש מספר אפשרויות:
- לשלם את הדו"ח ואז הניקוד יכנס לתוקף,
- לבקש להמיר לאזהרה (לא מומלץ),
- לבקש להישפט על העבירה,
סנגור מיומן, יבקש להישפט על העבירה, במטרה להוריד את הניקוד לגמרי או לקבל זיכוי.
בקשה להישפט:
על מנת להישפט, יש למלא את הספח שנקרא "בקשה להישפט" ולשלוח אותו תוך 90 יום מרגע קבלת הדו"ח בדואר רשום או באופן מקוון.
את אסמכתא, של המשלוח חובה לשמור כהוכחה שהדו"ח נשלח.
לעיתים יכולות לעלות טענות מצד המשטרה כי הדו"ח לא נשלח אליהם.
לאחר הגעת הדו"ח למדור פניות נהגים, ישלח לנהג הזמנה לדין.
הדיון הראשון הוא דיון הראה ראשונה בדו"ח:
כאמור הדיון הראשון, הוא דיון הקראה ראשונה בו מקריא בית המשפט לנאשם את העבירה.
הנהג צריך להשיב לאשמה:
- מודה
או
- כופר
אם הנאשם מודה, אז נגמר הסיפור ותינתן הכרעת דין ומיד לאחר מכן גזר דין.
שימו לב! במידה וביקשתם להישפט בית המשפט לא מחויב לקנס המקורי ויכול לגזור כל עונש.
אז מה עדיף כפירה וניהול הוכחות או הסדר טיעון?
לא תמיד נוכל להגיע להסדר, היות ולפעמים הדו"ח הוא דו"ח מושלם, ללא כשלים בראיות. יש לציין כי עורך דין ידע למצוא כשלים בפסיקה, שלא תמיד מופיעים לעין, אלה רק לעין מקצועית.
יש גם לציין כי, עברו של הנאשם גם משפיע על ההחלטה של התובע.
יש לציין בנקודה זו, כי תובע לא יכול לסגור הסדר בכל מצב! היות וגם הוא מבוקר על ידי האגף.
ואם אין נימוקים לסגירה, הוא לא יוכל לנמק זאת.
לכן לעיתים ניתן להתחיל לנהל, את המשפט ואז מגיעים להסדר טיעון באמצע.
יש גם להבין כי ביום ההקראות יש מעל 100 תיקים כך, שבעייתי יהיה לדון בכל תיק בנפרד.
דיברנו על כשלים, מה יכולים להיות כשלים בתיק?
לא כל כשל מוביל לביטול דו"ח, אבל כשל בדו"ח של נהיגה בכיוון ההפוך בכביש חד- סיטרי, יכול היות:
שהשוטר לא ציין בדו"ח כי שיש תמרור 618, לפני מתן הדו"ח או שיש קו הפרדה רצוף.
כשל נוסף יכול להיות איבוד קשר עין מרגע שהשוטר מזהה את העבירה ועד לעיכוב הרכב.
כמובן שיש הרבה סוגי כשלים ולא נוכל להביא את כולם.
האם כדאי לי לייצג את עצמי?
ייצוג עצמי לא מומלץ, היות ואם תבחרו לנהל משפט, תכנסו למצב שבוא אינכם מכירים את סדרי הדין כגון דיני ראיות, סדר חקירת עדים וכו'
וגם להסדר כפי שציינו לעיל, יש צורך להבין מה אנו עושים ולזהות כשלים משמעותיים.
לכן הייצוג העצמי איננו מומלץ, שכן גם כך מרבית התיקים בתעבורה מסתיימים בהרשעה.
לקיחת עורך דין לתעבורה:
עורך דין לתעבורה, יעבור על התיק וידע לזהות כל כשל בתיק ובהתאם לממצאים, יחליט ביחד עם הלקוח על קו ההגנה שיכול להיות, או ניהול משפט במטרה להגיע לזיכוי או הגעה להסדר טיעון מקל ללא ניקוד, או התחלה של ניהול משפט ואז הגעה להסדר וכו'
נתפסתם נוהגים בכיוון ההפוך בכביש חד סטרי, אתם מוזמנים לפנות למשרדנו בכל דרכי ההתקשרות באתר ואנו נשמח לסייע לכם לצאת מהבעיה.