חקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים

תאונת דרכים הוא אירוע לא נעים גם לאדם שהיה מעורב בה ללא אשמתו. חקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים תעשה במקרה בו עולה חשד כי אחד מהמעורבים בתאונה ביצע עבירת תנועה שגרמה לתאונה.

כך למשל, נהג שלא ציית לרמזור וגרם לתאונה או נהג שלא ציית לתמרור וגרם לתאונה וכו'. ייתכן גם מצבים בהם נהג יואשם בתאונה אף ללא פעולה אקטיבית מצדו כגון נהג שנסע במהירות בלתי סבירה לתנאי הדרך החליק וגרם לתאונת דרכים.

חקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים - עו

יש לזכור כי חקירה במשטרה היא חקירה לכל דבר ועניין ולנחקר עומדת זכות להיוועץ עם עורך דין תעבורה טרם ישיב לשאלות החוקר המשטרתי.

הכנה נכונה לחקירה משטרתית ויעוץ משפטי מקצועי יכול לגרום לסגירת התיק כנגד החשוד או להפחתת האישום כנגדו. הייתם מעורבים בתאונת דרכים וזומנתם לחקירה משטרתית פנו אלינו ליעוץ מידי. משרדנו מבין ומכיר את הרגישות הקיימות טרם חקירה במשטרה בשל מעורבות בתאונת דרכים. אנו נכין אתכם לחקירה באופן המקצועי ביותר ונסייע לכם להבין עם מה עליכם להתמודד כאשר תשבו מול החוקר המשטרתי.

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
או חייגו: 072-3933999

מתי המשטרה מחליטה לזמן נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים לחקירה:

תאונות דרכים הן דבר שלצערנו אנו נתקלים חדשות לבקרים. ריבוי כלי התחבורה בכבישים והצפיפות הקיימת בנתיבי הנסיעה גורמים לא אחת לתאונות בין כלי רכב לעיתים תאונות קלות אך גם כאלה שמסתיימות במוות או חבלות חמורות.

אמנם, לא בכל תאונת דרכים תחליט משטרת ישראל לפתוח בחקירה ולזמן את המעורבים למסור גרסה אך בתאונות בהן ניכר כי צד אחד לתאונה ביצע עבירת תעבורה כלשהי משטרת ישראל בהחלט רשאית לפתוח בחקירה.

לרוב, כאשר החליטה המשטרה לפתוח בחקירה היא תזמן את הנהגים המעורבים בתאונה לתחנה שבתחום סמכותה התרחשה התאונה ותגבה מהם עדות. כאשר עולה חשד כי צד אחד ביצע עבירת תנועה תהפוך העדות לחקירה תחת אזהרה והטחת העבירות בפני הנהג המעורב.

לא ניתן להצביע על מועד כלשהו בו תזמן משטרת ישראל את הנהג לחקירה וכי לעיתים גם כאשר ישנן ראיות מוחשיות ומוצקות לאשמתו של נהג כזה או אחר בביצוע עבירת תעבורה לא פותחת המשטרה בחקירה. יחד עם זאת, למשטרת ישראל ישנה הסמכות לפתוח בחקירה ולזמן את הנהגים המעורבים למתן עדות או חקירה באזהרה כאשר זו סבורה כי עולה החשד לביצוע עבירות תעבורה. במסגרת הכנת חומר הראיות נגד הנהג המעורב בתאונה בוחן תנועה יבצע את מרבית הפעולות הנדרשות בתיק ויקבע את אשמתו של הנהג. בדרך כלל, גרסתו של בוחן התנועה תקבע את גורלו של הנהג ולכן מומלץ ליטול את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום התעבורה על מנת שזה יסייע לנהג להכין חוות דעת נגדית מטעמו אשר תוגש לבית המשפט בסופו של דבר כראיה להוכחת חפותו.

מדוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני כניסה לחקירה:

לעיתים קרובות אנו נתקלים בנהגים שאומרים "אוי נו באמת, מה יכול לקרות" "בסך הכול תאונה קלה, לא קרה דבר לאיש" ועוד משפטים בסגנון זה.

נהגים אלו הבטוחים בעצמם, נכנסים לחדר החקירות ובמרבית מהמקרים גורמים במו ידם למשטרה לחזק את הראיות נגדם ואף להגיש נגדם כתב אישום לבית המשפט לתעבורה. מעבר לכך, נהגים אלו אשר סבורים כי מדובר בעניין פעוט עלולים להטות את הכף לכך שקצין המשטרה עם תום החקירה יפסול את רישיונם לתקופה של 60 ימים בהליך הנקרא פסילה מנהלית. על הליך זה נעמוד בפסקה הבאה.

רוב רובם של הנהגים חסר ניסיון בחדר החקירות ואינו יודע כיצד להתנהג בחקירה משטרתית. כבעלי מקצוע אנו נתקלים לא אחת בנהגים שאילו היו מקבלים הדרכה נכונה טרם החקירה על ידי עו"ד המתמחה בדיני תעבורה ייתכן ולא היה מוגש נגדם כתב אישום בגין תאונת דרכים כלל.

פליטות פה, הסכמה עם החוקר או רצון לרצות את החוקר הנחמד שהבטיח לנו כי לא יקרה כלום כל אלה בסוף מביאים לתוצאה ההפוכה. מסיבה זו קיימת חשיבות עצומה להתייעצות עם עורך דין טרם החקירה. יעוץ זה יכול להביא לביטול האשמות כנגדכם וסגירת תיק המשטרה.

שימוע מנהלי בתאונות דרכים בפני קצין משטרה

חקירה במשטרה לאחר תאונת הדרכים אינה מסתיימת רק בחקירה וכי ככל ומתחזק החשד נגד הנהג כי היה מעורב בתאונת דרכים יוזמן הוא לשימוע בפני קצין משטרה אשר עלול לשלול את רישיון הנהיגה שלו לתקופה של 60 ימים. פסילה מנהלית זו אינה מקדמה על חשבון העונש וכי ייתכן כי בסופו של יום יצא הנהג זכאי בדין.

החשיבות של היוועצות עם עורך דין לפני חקירה במשטרה משליכה ישירות על הסיכוי לשכנע את קצין המשטרה לא לפסול את רישיון נהיגה לתקופה של 60 ימים. ככל והנהג ייקח ברצינות את החקירה ויגיע לה מוכן הרי שגם לשימוע אשר יערך בפני הקצין יש סיכוי להסתיים בתוצאה טובה והשארת רישיון הנהיגה בחזקתו.

כיצד יש להתנהג בחדר החקירות

לאחר שקיבלתם את הייעוץ הנכון ואתם מוכנים לחקירה המשטרתית עליכם להבין כי לא מדובר בשיחה ידידותית עם חבר בבית קפה אלא בחקירה שעלולה להביא בסופו של דבר להגשת כתב אישום כנגדכם.

כיצד יש להתנהג בחדר החקירות - עו

כללי ההתנהגות הבאים יועילו לכם לצלוח בצורה נכונה את החקירה המשטרתית ולעלות את הסיכוי לסגירת התיק.

  • החוקר המשטרתית אינו חבר שלכם.

זהו כלל ראשון בכניסה לחדר החקירות. כאשר תבינו כי החוקר אינו חבר שלכם אתם תכוונו את התנהגותכם וסגנון הדיבור שלכם בהתאם ותהיו מוכנים לכל שאלה.

 

  • שימו לב במה מאשימים אתכם.

בפתח החקירה חוקר המשטרה יטיח בפניכם את האשמות כנגדכם וישאל אתכם אם ברצונכם להיוועץ עם עורך דין. שימו לב אילו עבירות טוענים שביצעתם ובמידת הצורך אם הדבר אינו מתיישב עם מה שהתרחש בתאונה יש בידכם את האפשרות לבקש מהחוקר לקבל ייעוץ נוסף מעורך הדין. קראו בהרחבה על – ייעוץ בטרם חקירת בוחן תאונת דרכים.

 

  • הקשיבו היטב לשאלות שנשאלתם וחשבו לפני שתשיבו.

חשוב שתבינו מה החוקר רוצה להבין מכם, רק לאחר שתבינו את השאלה חשבו שניה ואז תשיבו. תשובות חפוזות עלולות להיות לא מדויקות ויכולות להזיק לכם בעתיד.

 

  • אל תמהרו להודות באשמה.

לעיתים אין בידי המשטרה ראיות לביצוע העבירה והיא מנסה לחזק את החשדות שבידה באמצעות הודאת הנהג. במקרה זה אם תספקו הודאה הרי שהתיק יעבור ליחדה התובעת ויוגש נגדכם כתב אישום. במקרה והחוקר טוען בפניכם כי קיימות ראיות לאשמתך בקשו לראות את אותו ראיה ולהתעמת איתה. כך למשל, טוען החוקר כי קיים סרטון וידאו בו ניתן לראות אתכם חוצים את הצומת באור אדום. בקשו לראות את הסרטון בטרם תגיבו לתשאל החוקר. לעיתים סרטון זה לא יהיה ברור ולא יהיה ניתן להסיק ממנו באופן חד משמעי כי ביצעתם עבירה.

 

  • בדקו את הודעתכם לפני שתחתמו עליה.

בסיום החקירה יבקש החוקר כי תחתמו על ההודעה שיצאה מפיכם. לעיתים נוסח ההודעה כפי שנרמה על ידי השוטר אינה מדויקת לדברים שמסרתם ולעיתים קיימות שגיאות כתיב או ניקוד היכולות לפרש את תשובתכם באופן שונה. בקשו מהחוקר מספר דקות לעבור על הודעתכם ובמידת הצורף לתקן במקומות שנפלה טעות. זכרו כי אם לא תעשו זאת בשלב זה לאחר מכן בבית המשפט יהיה קשה לבוא ולתקן טעות זו.

 

מה צפוי לקרות לאחר החקירה במשטרה:

יצאתם מהחקירה והנכם מבולבלים? זה בסדר, תרגישו בנוח. בלבול לאחר חקירה בגין תאונת דרכים היא דבר נפוץ וקורה לכל נהג נורמטיבי שנקלע לאירוע מצער של תאונת דרכים. זכרו כי אינכם עבריינים ולמרבה הצער הייתם מעורבים באירוע שהלוואי ולא היה מתרחש.

בתום החקירה במשטרה תמשיך משטרת ישראל באמצעות בוחני תנועה לאסוף ראיות ככל שניתן ותגבש המלצה לגבי המשך הטיפול בתיק. לדברים שמסרתם בחקירתכם חשיבות רבה בגיבוש ההמלצה ועתידו של תיק התאונה. ככל ומשטרת ישראל תגיע למסקנה כי לא קיימות ראיות מספיקות להעמדתכם לדין הרי שתיק המשטרה ייסגר והודעה על כך תשלח לכם. במידה וקיימות ראיות להרשעה בדין, תעביר משטרת ישראל את התיק ליחידה התובעת וכתב אישום יוגש כנגדכם לבית משפט לתעבורה שבתחום סמכותו התרחשה התאונה.

עם צאתכם מחדר החקירות וככל ורישיון הנהיגה שלכם לא נפסל מנהלית על ידי קצין המשטרה ניתן להמשיך לנהוג כרגיל עד אשר ניתן גזר דין מטעם בית משפט לתעבורה. ככל וקצין המשטרה פסל את רישיונכם לתקופה של 60 ימים חל איסור להמשיך לנהוג וככל ומעוניינים לתקוף משפטית את החלטת הקצין יש להגיש לבית משפט לתעבורה בקשה לביטול פסילה מנהלית.

קיבלתם זימון לחקירה במשטרה אל תוותרו על יעוץ משפטי נכון:

להתייעץ עם חברים ובני משפחה זה טוב ויפה אך יחד עם זאת אין תחליף ליעוץ משפטי מדויק מעורך דין המתמחה בדני תעבורה ובעל ניסיון עשיר בטיפול בתאונות דרכים.

אם קיבלת זימון לחקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים חשוב שתקבל את ההדרכה הנכונה טרם כניסתך לחקירה על מנת שתבין אילו דברים לומר בחדר החקירות ואילו לא. הכנה נכונה לחקירה היא המפתח לשמירה על רישיונך וסגירת תיק החקירה שנפתח נגדך. זכור, חקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים הוא דבר אשר יכול להשליך ישירות על רישיון הנהיגה שלך ואפשרותך לשוב ולנהוג בכלי רכב.

משרד עורכי דין ערן עקראוי ושות' מתמחה אך ורק בדני תעבורה ובעל ניסיון עשיר בטיפול בתאונות דרכים ויעוץ לפני חקירה. אם חלילה נקראתם לחקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים צרו עמנו קשר בהקדם לקבלת ייעוץ מקצועי ואנו נדאג למקסם את סיכויי הצלחתם בהוכחת חפותכם.

לשיתוף לחצו:
במאמר זה עסקנו ב-
קצת על המשרד:

למשרדנו ניסיון עשיר ורב בטיפול בתיקי תעבורה מורכבים ופשוטים כאחד. צוות משרדנו כולל עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה בלבד וכן בעלי מקצוע נוספים המסייעים להם להעניק שירות מקצועי ומשפטי לקהל לקוחותינו.

אודות המחבר:
עו"ד ערן עקראוי

עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי הינו עורך דין בעל משרד פרטי העוסק בדיני תעבורה למעלה מ 14 שנים וכיהן בעבר כמ"מ יו"ר ועדת בית משפט לתעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל וכיום מכהן כיו"ר ועדת המרב"ד המחוזית בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף 

עוד בנושא:
ממליצים:
4.9
ישראל המדהים!תודה על שירות מסור מכל הלב הרבה מעבר למקובל.
מוטי וורנר
07:48 20 Jul 23
עורך דין מומחה לתעבורה. אני ממליץ בחום על המשרד. עזר לי בתיק והשיג תוצאה יוצאת מהכלל.
עו״ד מנחם אברהם
10:39 15 May 22
...ממליץ בחום! הצילו אותי
אופק גולד
09:06 19 Aug 21
עו"ד תעבורה ישראל מזרחי מומלץ בחום. שרות אדיב ומסור , התחשבות במחיר, והעיקר תוצאות מעולות.
Eyal Cohen
06:24 23 Sep 20
Ibrahem Amer
14:44 13 Aug 20
מעולה תודה
אבי בר סיני
19:11 19 Oct 19
שירות אישי וליווי מלא לאורך כל הדרך, והכי חשוב - עבודה מקצועית ומסורה!
Nisim Cohen
11:41 17 Oct 19
מומלץ מאוד, מקצוען אמיתי! שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. תודה
guy lerman
10:04 17 Oct 19
אין כמונו
ישראל מזרחי
08:50 15 Jun 19
טוב מאוד!מומלצ בחום!
Олег Лихачёв
08:23 12 Dec 18
מעולה מומלץ ביותר
מיכאל חזן
13:38 03 Dec 18
מעולה וטוב
dor akrawi
12:20 30 Nov 18
קיבלתי תוצאה ושירות מעולה
Igor Mihin
19:24 28 Nov 18
מעולה הטוב ביותר
Mikel Suft
19:19 28 Nov 18
עורך דין מצוין לתעבורה שמשיג תוצאות, לא יקרן מדויק וקפדן סבלניעונה על כל השאלות ומלווה את הלקוח לאורך כל הדרך בצורה הכי מנומסת שישמומלץ בחום!
19by84
12:54 18 Nov 18
תותח על ממליץ מאוד
Abo Seaf
07:59 18 Nov 18
מומלץ מאוד!!!
einat gilady
04:43 28 Jan 18
sasha Polnaryov
23:10 27 Jan 18
אורטל אלוש
21:56 27 Jan 18
עו'ד תותח !!
Roman Skubi
21:45 27 Jan 18
מעולה שירות מעל המצופה
לירון סימאנא
17:15 10 Apr 17
שרות מעלה
עמיר עקראוי
17:09 10 Apr 17
מומלץ
שלום בן חור
09:27 09 Apr 17
תותח
Emanuel Azrzar
21:58 01 Apr 17
מעולה תותח על
מוטי קשני
07:21 15 Oct 16
עזר מאוד
בתיה אוסטרייכר
15:30 08 Oct 16
מעולה תודה לך
בתיה אוסטרייכר
15:16 08 Oct 16
מעולה
תמי אוסטרייכר
08:50 04 Aug 16
שירות מעולה ותוצאות מדהימות
gan noale
10:23 15 Aug 14
שתפו בקליק